Haväng

EU-moped

Posted in Allmänt by Jonas on 10 april 2007

Jag funderar på att köpa en EU-scooter. Eva likaså. Jag cyklar ju jämt, men med en scooter ökar friheten ytterligare och man kan ta sig längre bort, längre ut mot Östersjöns vikar och uddar. Jag vill helst ha en retromodell. Men den är ganska dyr. Hm, det är inte lätt att välja. Det finns mängder av modeller från 8000 till 40 000 riksdaler. Trenden är att scooters bara blir fler och fler i storstäderna och att allt fler vuxna byter från bil till scooter när de pendlar till jobbet eller badet. Den jag funderar på är en Aprillia Habana Custom. Evas drömscooter, en Baotian Retro, är den andra. Gissa vilken som är ”min”.

     

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 10 april 2007 at 18:25

    Nemän va taskigt …ja gillade ju din oxå….och en rosa hmmm…*s*
    Fast ja skulle inte säga nej till den heller direkt *s*
    Men jag vill helst ha en vit eller turkos.
    Ha de bra
    Eva & Mojje

  2. Jonas said, on 10 april 2007 at 18:41

    Stockholms moped och motor på Katarina Bangata, alldeles vid Garboparken, där var jag idag. Tyvärr var säljaren ledig, men jag ska återkomma imorgon. De hade en hel del mopeder, nya och begagnade. Såg dock ingen turkos. Inte heller min modell. Får se imorgon. Kanske köper jag en billigare moped i år bara för att se om det är något jag kommer trivas med. ”Min” modell kostar nämligen
    26 000 och är dyrare i försäkring. Det kanske blir nåt enklare som sagt. 🙂

  3. Eva-Lena said, on 11 april 2007 at 15:39

    Jag ska ta kort på ”vår” Bodil så får du se något riktigt snyggt :-)!
    Kram Sis

  4. barbakvinna said, on 15 april 2007 at 14:54

    måste helt klart va den rosa…*asg*


Kommentera

