Haväng

Riktig vårdag

Posted in Allmänt, Väder by Jonas on 13 april 2007

Årets första ”riktiga” vårdag har det varit idag, och är fortfarande. Just nu 18.15 är det 17 grader varmt ute och solen skiner från klarblå himmel. Verkligen härligt. Och vad mig anbelangar så behöver det inte bli mycket varmare förrän till semestern. Då kan tempen gå upp till 25. Sen får det vara stopp. Jag ogillar verkligen kyla, snö och blåst, men jag är heller inte frälst av sommarens stekheta dagar. Kanske beror det på att jag bor i en etta i solläge utan möjlighet till korsdrag. I juli och augusti brukar jag ha runt 33 grader inne dygnet runt. Husväggen blir som en solfångare och absorberar all energi den kan få. Funderar på att skippa EU-mopeden och investera i en AC-anläggning istället. Eller flytta in hos någon kvinna som inte vet vad hon ska använda rummet inåt gården till. Men vackert är det i Stockholm och på Söders höjder när solen skiner, koltrasten sjunger och Strömmen glittrar.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. barbakvinna said, on 15 april 2007 at 14:54

    stockholm kommer alltid finnas i mitt hjärta. Ringde min syster igår med förhoppning att hon hade varit ute och gått, ätit glass, fikat och gjort allt det som jag skulle gjort ifall jag bott kvar. Men nix hon hade tvättat och strykit gardiner hela dagen.

    Då kan man fan bo på landet eller hur? *asg*

  2. Jonas said, on 15 april 2007 at 16:08

    Ha ha, ja verkligen. Flytta till landet eller göra sig fri från bojorna. Dagar som dessa kan man inte förspilla. Idag blev det en cykeltur till Långholmen med medhavd kaffetermos. 😉

  3. barbakvinna/anki said, on 15 april 2007 at 19:51

    Låter som ett bra val av dagen.


Kommentera

