Haväng

Luftrörskatarr

Posted in Hälsa by Jonas on 17 april 2007

Åhh, ringde vårdcentralen idag och fick veta att jag troligtvis har luftrörskatarr. Det kunde jag ju ha räknat ut själv. Har ju dragits med heshet, hosta och känt mig allmänt hängig i två veckor. Hade en segdragen luftrörskatarr 2002 och det är precis samma symtom nu. Tröstar mig med SIA-vaniljglass. Jag lovar också mig själv att så fort jag är frisk så ska jag återuppta träningen igen. Och att inte äta mer glass i sommar…

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vb said, on 17 april 2007 at 19:47

    Det är inte glassen du blir kass av, bakterier är boven!
    Köp lite Carte Dór Cafe Macchiato så blir bakterierna nerfrysta!

    Krya på dig!

  2. Jonas said, on 17 april 2007 at 21:50

    Tack Vb! Jag har provat Carte Dór utan framgång. Dessvärre hjälper inte SIA-glass heller. Ikväll är jag hesare än på länge. Får nog pröva Lejonet & Björnen imorgon…

  3. Vb said, on 17 april 2007 at 22:03

    Tänkte mer efter tillfrisknandet, glass gör underverk!, även för friska själar…..:)

  4. barbakvinna said, on 17 april 2007 at 22:53

    Lejonet och björnen är en favvo jag hör att du är glass kännare. *asg* även Ben och Jerry är favorit…

  5. barbakvinna/anki said, on 18 april 2007 at 21:53

    är du inte pigg ännu?

  6. Jonas said, on 19 april 2007 at 10:32

    Är något bättre, men har torrhosta och är rätt så hes fortfarande. Övre luftvägsinfektion sa läkaren idag. Ingen glass har hjälpt nämnvärt, så det är nog som läkaren säger att det enda som hjälper är vila och hålla käften. Ja, han så ju inte så utan snarare att jag inte skulle prata mer än absolut nödvändigt. Och då passar det ju bra att blogga istället. 😉


Kommentera

