Haväng

Lite down

Posted in Allmänt, Göteborg, Hälsa by Jonas on 19 april 2007

Känner mig lite nere. Skulle ha varit på ett möte i förmiddags som jag ville vara med på. Och nu har kollegorna åkt på planeringsdagar i två dagar. Själv sitter jag här sjuk, blytung i skallen, rosslig i halsen och gör i princip ingenting. Lyssnar mest på regnet, vinden och Aktuellt i bakgrunden. Borde göra nåt mysigt istället för att bara tycka synd om mig själv. Kanske tända några ljus, äta kyckling och se en riktigt bra film. Men nej, jag orkar inte laga mat. Och jag har inga tändstickor att tända ljusen med och jag har sett de bästa filmerna redan. Trots att våren bara är i sin linda känns det idag som den mörkaste novemberdag. När denna förbaskade luftvägsinfektion är över ska jag nog unna mig en tur ned till Göteborg. Peter, Nathalie, Anna, Thomas & Lena med flera får mig alltid på gott humör.

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. barbakvinna/anki said, on 19 april 2007 at 21:28

    att ligga där förkyld med feber osv. är trist men tänd ett ljus och ha pysmys så gott det går och sen kan det va skönt att slippa sitta och lyssna hela dagarna. Fast trist att missa maten och sällskapet..

  2. Jonas said, on 20 april 2007 at 7:38

    Idag ska jag ta mig i kragen och gå ned till affären och inhandla tändstickor. Jag har ett stort ljus på rumsbordet som ska tändas ikväll för att mota bort regnrusk och luftrörsbacelusker. Och jag är glad över att inte behöva bita ihop på en konferensanläggning även om jag som du säger missar gott sällskap och god mat. Tack för omtanken! 🙂

  3. evamojje said, on 20 april 2007 at 19:03

    Önskar jag kunde säga något uppiggande men jag känner mig lite down själv. Det e skönt att det är helg, ska inte gör något världsligt i helgen har varit så uppbokad nu i 2 veckors tid så det har inte blivit mycket andrum så i helgen så blir det min tid *L* ja och Mojje och Strawberries förstås *L*
    Men ja hoppas att du piggnar till ska försöka bygga vidare på min nya sida i helgen.
    Ha de bra
    Eva & Mojje & Strawberrie

  4. Jonas said, on 20 april 2007 at 20:18

    Jag är kanske något på gång. En kompis ringde på eftermiddagen och ville att vi skulle gå ut och jag blev genast lite piggare. Hoppade in i duschen och skruvade upp volymen på datorn medan jag klädde mig. Men när jag tittade mig i spegeln så insåg jag att jag fortfarande ser rätt krasslig ut. Och inte känner jag mig som stålmannen heller. Det är egentligen min första feberfria dag sen i söndags. Näe, det var bara att inse att fortsatt vila är det bästa. Det kommer finnas tid över för glam längre fram i vår/sommar. Ska defenitivt hålla koll på dina uppdateringar i helgen. Ser fram emot att kunna länka till din nya fina sida!

    Kram
    Jonas

  5. barbakvinna said, on 24 april 2007 at 22:25

    är du pigg nu? eller blev det mer penicilin…

  6. Jonas said, on 25 april 2007 at 17:06

    barbakvinna; mår betydligt mycket bättre, lite småhostig fortfarande, men är nästan helt återställd och redo att möta våren!


Kommentera

