Haväng

Blogg

Posted in Allmänt by Jonas on 30 april 2007

Inte så sällan får jag kommentarer som: ”hur orkar du blogga”,  ”hur hinner du med att skriva” och ”varför skriver du en blogg”. Det märkliga är att samtliga som ställer dessa frågor är de som aldrig kommenterar mina bloggar, men som ändå ofta råkar kommentera ett nytt inlägg IRL. De är inte sällan noga med att poängtera att de annars inte är inne på min blogg, att de inte läsar bloggar alls och att de har ett liv. De bara kollar ibland. Bullshit! Det är okej att ni läser min blogg. Och det tar mig inte särskilt lång tid att skriva. Och det är ingen uppoffring. Jag gillar att skriva och ibland sprida mina åsikter. Det borde fler göra. Att skriva är förbannat kul och ingen uppoffring. Låt mig blogga om vad jag vill, så skiter jag i vad ni gör på er fritid. Men om ni inte stör er på mitt bloggande så lämna gärna en kommentar då och då. Pöss!

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. pm said, on 01 maj 2007 at 0:37

    verry well said!!!

    håller helt med dig.

    //pm

  2. Jonas said, on 01 maj 2007 at 8:28

    Tack pm. Kände att det var dags att sägas. Jag har vänner som dagligen är inne på min blogg, men som aldrig lämnat ens den minsta kommentar. Det tycker jag är konstigt. 😉

  3. Fredrik said, on 02 maj 2007 at 12:12

    Jag är inne på din blogg ett par gånger i veckan. Har kanske inte varit bäst på att kommentera, men under sommaren kanske du kan få mina kommentarer i lunchrummet. Fast det är kanske roligare med dem ”live” på nätet…

  4. Jonas said, on 02 maj 2007 at 16:40

    Fredrik; jag var nog lite otydlig. Det är helt okej att läsa bloggen och att inte kommentera i tid och otid. Vad jag åsyftade var att det finns de som är inne på min blogg, i smyg utan att kommentera, men när man träffar dem IRL så finns de som lite anklagande och raljerande uttrycker förakt för bloggar. ”Hur hinner du skriva så mycket?” och ”har du inget annat att göra?”. Men hur f*n vet de hur mycket jag bloggar eller inte om de inte är inne och kollar? Jag har t.o.m. stött på personer som hävdat att de aldrig varit inne och läst min blogg utan bara hört talas om den. Men som i ett annat sammanhang råkat haspla ur sig att ”ja, jag läste det i din blogg…”.

    Alltså, det här handlar om en liten klick människor som verkar ha problem med andras intressen. Jag får en stark känsla av att en del är rent avundsjuka och själva skulle vilja ha en blogg, men inte vet hur de ska starta en. Istället för att fråga så raljerar man.

    Nu är detta inget unikt för min blogg. Många bloggare har beskrivit samma fenomen bland sina bekanta. Och som sagt, jag upplever det inte som ett stort problem. Tycker bara det är konstigt hur ett fåtal vuxna människor beter sig.

    Och Fredrik, du ska inte känna dig träffad alls. 😉 Jag vet ju att du läser min blogg och jag ser fram emot ditt sällskap i sommar!

    P.s Till den som undrar lägger jag i genomsnitt fem minuter om dagen på min blogg. Det här inlägget tog dock nio minuter att skriva. D.s

  5. Lilla Blå said, on 04 maj 2007 at 18:25

    Att blogga är helskönt. Man bestämmer själv vad man ska skriva om, när man ska göra det och hur mycket… Men en del tycks anse att det är skumt att vilja ”hänga ut” sig på nätet. Vadå ”hänga ut” sig? Man kan ju vara helt anonym om man vill. Tycker det är fantastiskt att nån vill läsa ens texter men undrar mycket över vilka dessa personer är. De flesta lämnar ju inga kommentarer efter sig. Blyghet kanske?
    Fann din blogg för ett par dagar sedan, mysigt. Dyker nog in här med jämna mellanrum. Lycka till med texterna!

  6. Jonas said, on 04 maj 2007 at 19:07

    Lilla Blå; du är välkommen och jag var inne och kikade på din blogg. Det är ju också en del av bloggandet att man hittar andra bloggar där man kanske känner sig hemma. Läste din blogg om spökguiden i Prag. Skrattade gott. I Prag finns många unikum. 😉

  7. lillabla said, on 08 maj 2007 at 20:26

    Är det okay om jag länkar till din blogg från mig? Vill gärna rekommendera den.

  8. Jonas said, on 09 maj 2007 at 19:57

    Det är helt okej. Men jag tror inte så många har behållning av den utanför vänkretsen.

  9. lillabla said, on 10 maj 2007 at 8:17

    Säg inte det… 😉


Kommentera

