Haväng

Arken sjönk

Posted in Allmänt, Media by Jonas on 13 maj 2007

  Vaknade vid sjusnåret och konstaterade att Arken hamnat på 18:e plats. Och att det är ett fasligt liv i tidningarna. Som om det utbrutit krig mellan öst och väst. Själv kollade jag bara på de första fem låtarna innan jag tröttnade. Men nu på morgonen har jag lyssnat på vinnarlåten och den håller hög kvalitet. Inte alls min musiksmak, men den växer sig stark och sångerskan har en skön pipa. Jag tillhör dem som gillar låtar från öst. De är ofta nyskapande och har bra stuns. Nu pratar jag inte om schlagermusik utan mer om deras rockmusik. Förmodligen hämtar de kraft från sin tuffa historia och de har mycket att sjunga/berätta om som måste komma ut. Nog om melodifestivalen. Nu ska jag göra lite gott kaffe och svara på ett mail.  

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. anki/barbakvinna said, on 13 maj 2007 at 21:02

    Låten va bra jag lyssnade nu, igår somnade jag.
    Jag läser din blogg varje dag men länkar inte till den för din skull för att inte fel person ska läsa. En dag så kommer du att förstå. Kryptiskt som satan i gatan *asg*

  2. Robin said, on 14 maj 2007 at 9:23

    Hmm.. visste inte ens att eurovision höll på.

    Gäspar mig förbi sånt dravel 😛

  3. Verabus said, on 14 maj 2007 at 9:51

    Schlagaryra i allra bästa klass och den toppades med att den bästa låten och landet vann och du vet nog varför jag tycker det *he he*

    tjipp /VB

  4. Jonas said, on 14 maj 2007 at 15:10

    Anki; ja, det var aningen kryptiskt, men du har förmodligen dina skäl!

    Robin; jag gäspade också, så mycket att jag somnade…

    Verabus; grattis, Serbiens låt är helt okej och jag förstår att du är himla glad!!

  5. Verabus said, on 14 maj 2007 at 21:46

    Kan du hoppa upp och bita dig i örat på att jag är *SMILA*


Kommentera

