Haväng

En sån dag

Posted in Allmänt, Väder by Jonas on 04 juni 2007

Planerna var fastlagda. Vid elvasnåret trampade jag iväg för en rejäl cykelrunda i det perfekta försommarvädret. Första anhalten var Globen Mc där jag skulle provköra en mc-scooter. Det var stängt. De har stängt just på måndagar. Varför det? Vem har stängt en måndag förutom fiskaffärerna på västkusten? Knasigt. Jag trampade tillbaka till Södermalm, köpte en tidning och lade mig i Lilla Blecktornsparken. Av cykelturen blev inget mer. Jag var rätt trött redan. Alltså, det är en djävulsk uppförslutning från Skanstullssidan mot Blåsut via Hammarbyhöjden. Och tvärtom. Fast lite lättare med en längre nedförsbacke hem. Imorgon måste jag göra om proceduren. Eller ta tunnelbanan. Men nej, inte tunnelbana i detta vackra väder. Jag ska kämpa. Ikväll har jag stämt möte med en vän på Mosebackes uteservering. Skulle inte förvåna mig om det är stängt där också. Blir dock inte där länge eftersom jag som sagt ska köra hoj imorgon. Annars försöker jag ta det lugnt med solen. Ligger inte längre och pressar som man gjorde förr om åren. Har en vän som fick hudcancer vilket fick mig att fundera. Så nu solar jag inte genom att fläka ut mig. Jag försöker ligga i skuggan (solen tar ändå) och röra på mig genom att t.ex. cykla eller promenera. Tror det ger en mer stabil bränna än att steka sig i åtta timmar, lida i fyra dagar och sen fjälla bort det mesta. Så har det inte sällan varit förr om åren. Sorry, ska inte trötta ut er med svammel. Skönt att vara ledig ett par dagar i alla fall och att vädret är lagom gött. Inte för varmt, inte för kallt. Helt perfekt för min smak.

Kommentera

