Haväng

Tips

Posted in Allmänt, Djur by Jonas on 08 juni 2007

Redigerad 070614: Den som ska ha cred för denna uppmaning är min bloggvän Eva varifrån jag kopierade detta inlägg. Besök hennes sida här: http://evamojje.spaces.live.com/

När du ser en varm hund eller annat djur i en bil SMS:a bilnumret till: 71456 Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta.

 

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 08 juni 2007 at 22:41

    Lysande Jonas
    Mojje & Busan gör vågen av lycka 😉

  2. lillabla said, on 09 juni 2007 at 9:51

    Eller helt enkelt bryta upp dörren! Djurplågeri gör mig vansinnig. Hade jag varit i Aftonbladet hade det stått ”Lilla Blå rasat mot hundägarna”. Jag rasar.

  3. Vb said, on 09 juni 2007 at 21:57

    Yes, lysande och done:
    http://blogg.aftonbladet.se/167/perma/426380

  4. Jonas said, on 09 juni 2007 at 23:16

    Gott så! Hoppas alla har numret i sin mobil i sommar.

  5. Agge said, on 09 juni 2007 at 23:44

    Ska lägga in nummret i mobilen genast när den är lagad .

  6. […] om djuren i hettan av Alter Ego Via Vendettanbettan, kommer uppmaningen från Haväng, att lägga till kortumret 71456 i mobiltelefonen. Numret går till Vägverkets smstjänst, vem […]

  7. Birgitta said, on 10 juni 2007 at 22:00

    gjort

  8. Tips! « …frÖken fÖrster said, on 11 juni 2007 at 7:30

    […] Seastone´s blogg hittade jag detta nyttiga tips! Se vad andra bloggar om: Tags: tips, hund, värme, […]

  9. frÖken fÖrster said, on 11 juni 2007 at 7:36

    Ett lysande tips i sommarhettan. Mobilnumret har lagts till på mobilen och jag skickar meddelandet vidare via bloggen!

  10. […] Tips från Haväng – När du ser en varm hund eller annat djur i en bil SMS:a bilnumret till: 71456 […]

  11. doggblogg said, on 13 juni 2007 at 12:15

    Använde redan SMS funktionen hos VV, men till annat. Detta var rackarns smart och jag kommer att sprida det vidare både muntligt och via min blogg. Cred till dig givetvis.

    Har själv varit med och tagit hand om tre hundar ifrån en bil som hamnat i solen. Det var inte kul. Vetrinären beskrev det som att deras inälvor hade blivit kokta. *kräks*

    Så om vi hjälps åt så kanske fler slipper göra samma sak som jag gjorde.

    /doggarnas matte 😉

  12. […] Sommartips till hussar och mattar 13 06 2007 Tips från Haväng – “När du ser en varm hund eller annat djur i en bil SMS:a bilnumret till: 714… […]

  13. […] Och det här. […]

  14. Tips! « - Frk F - said, on 18 januari 2009 at 22:29

    […] var på  Seastone´s blogg jag hittade detta nyttiga […]

  15. Tips! | Frk F said, on 29 augusti 2009 at 14:46

    […] var på  Seastone´s blogg jag hit­tade detta nyt­tiga […]


Kommentera

