Haväng

Jag – en sjuk person

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 12 juni 2007

Jag har varit sjuk flera gånger under våren. Inatt var det dags igen. Vaknade vid tvåsnåret och frös. I denna värme jag har i lyan! Lederna var stela som pianosträngar och huvudvärken var inte av denna värld. Jag har nästan aldrig huvudvärk annars. Vaknade vid sju och försökte ta mig upp, men det var lönlöst. Nu frös jag inte utan kokade istället, men med samma skallebank. Tog febern och hade 38,5. Shit. Idag hade jag tre inplanerade saker som jag fick avboka. Det känns inte kul. Är fortfarande väldigt febrig och har en molande huvudvärk, men är inte förkyld och har inga andra symptom. Har legat på sängen och läst gamla tidningar och Piaggio-katalogen. I min feber fick jag plötsligt för mig att jag skulle avboka min ”Fly” och beställa en LX50 (Vespa) istället. Men jag tog ett par treo och sansade mig. Har nu bokat om mina möten och hoppas att jag snabbt blir feberfri. Vill ju vara ute nu när vädret äntligen är i min smak. 20+ och en sval bris.

Kommentera

