Haväng

Scootertur

Posted in Allmänt by Jonas on 22 juni 2007

I förmiddags tog jag min första lite ”längre” scootertur. Åkte ut på Djurgården och tittade på tappra picnickare som dukat upp i gräset. Fortsatte sen in mot stan via Valhallavägen, Kungsgatan, Sveavägen. Hamngatan, Skeppsbron, Katarinavägen, Renstiernasgatan och Katarina Bangatan. Stannade vid ett par tillfällen och bara njöt av friheten. Att jag inte skaffat en scooter innan. Otroligt smidigt och snabbt kommer man fram genom att man får köra i bussfilerna. Visst blir man omkörd ibland av Svenne som vill visa vilken karlakarl han är som kan gasa på i innerstan, men när han fastnar i kön femtio meter längre fram sveper jag bara förbi och vinkar glatt.

Jag kan varmt rekommendera scootern som ett alternativt transportmedel i större städer. Och det är gott om andra som har fattat galoppen. Överallt såg jag scootrar idag. Några hälsade så där som mc-folket gjorde förr på varandra. Jag hälsade inte tillbaka. Det kändes fånigt. Men jag kanske vänjer mig. Vid Slussen stod jag vid rött ljus när en fet mc kom upp jämte mig. Då kände jag mig liten. Men när vi fick grönt lät han mig köra före då vi hade en parkerad buss framför oss. Det var schysst av honom. Han tyckte väl synd om mig som knattrade omkring på en Eu-scooter. Men det var en trevlig tur som gav mycket mersmak. Om det inte regnar imorgon ska jag ta en tur ut till Hellasgården och gå en lång rask promenad.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillabla said, on 22 juni 2007 at 17:48

    Låter gott! Glad för din skull. 🙂 Och du, klart du ska hälsa på andra Droopy-scooties. Nu är du ju ligamedlem.

  2. Jonas said, on 22 juni 2007 at 18:33

    🙂


Kommentera

