Haväng

Midsommardag

Posted in Allmänt, Media by Jonas on 23 juni 2007

Inget scooterväder idag. Tog ändå en tur genom Hammarby Sjöstad och ut mot Hellasgården i morse. Men när det började duggregna och molnen låg i nivå med trädtopparna vände jag. Lagom till jag kom till Ringvägen började det regna allt mer. Sen har det duggregnat i Stockholm hela dagen och det är så mörkt att jag fått tända flera lampor inne för att inte deppa ihop alldeles. Tankade förresten scootern idag. Med ett leende. 60 kronor kostade det att fylla upp vespan från reservtank. Man är sällan så glad när man fyller upp en biltank.

Har annars ägnat eftermiddagen åt att leta efter en låt som var populär i slutet på sjuttiotalet. Den hade bara siffror i titeln eller i alla fall i refrängen. Bland annat siffrorna 9 och 0. Men jag minns inte mer och det gör mig galen. Det var en poplåt. Amerikansk tror jag. Nån som har nån clue?

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillabla said, on 24 juni 2007 at 9:04

    2 – 4 – 6- 8 Motorway? Den var väl engelsk i och för sig… och har inga nior i sig… men ändå. Det är en låt. Från slutet av 70-talet…eller om det var början på 80-talet…eh… Jag ger upp.

  2. Jonas said, on 24 juni 2007 at 10:02

    Nope inte den. Men tack i alla fall för att du försökte. 🙂

  3. barbakvinna said, on 24 juni 2007 at 23:05

    jag lyssnade på nena på den tiden… men där var det bara en nia och massa luftballonger..


Kommentera

