Haväng

Vackert väder

Posted in Allmänt, Väder by Jonas on 26 juni 2007

Solen skiner över Stockholm och det ska bli uppåt 25 grader idag. Där går min smärtgräns. Sen blir min lägenhet för varm. Jag tänker på de stackare som är kring delar av södra europa där temperaturena nu ligger runt 40-46 grader. Bland annat i Grekland. Hörde ett inslag där turister där nere bara vill hem så fort som möjligt. Jag förstår dem. När jag var i Sri Lanka var det 45 grader i skuggan. En mardröm.

Igår hade vi också en fin dag med sol och behaglig värme. Då var det skönt att köra vespa. Och även igår kom två personer fram och ville prata vespa. En äldre man som haft vespa på sextiotalet och som nu hade funderingar på att byta in bilen. Och sen en taxichaffis som hoppade ur sin bil och kom fram just som jag låste vespan vid en stolpe. Han hade typ tio snabba frågor om hur det vara att äga en vespa och förklarade sen att i han nästan bestämt sig för att köpa en. När han lämnade mig såg han ut att ha bestämt sig. 🙂


Är det Lilla Blå som är ute på tur?

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillabla said, on 27 juni 2007 at 7:37

    You rascal, you. 😀


Kommentera

