Haväng

Texter

Posted in Media by Jonas on 05 juli 2007

Jag skrev några texter i slutet av 80-talet som Roland Brusberg spelade in med sitt band 1994. Jag kände inte till att de tagit mina texter till studion förrän skivan damp ned i brevlådan. Roland, numer bortgången, var en fantastisk gitarrist, men någon skönsångare var han inte. Mina texter var inte ämnade för blues/pop utan de var snarare vistexter gjorda för en spröd sångerska med akustisk gitarr. Men nu är det som det är och jag har bara lagt ut låtarna som ett minne från en svunnen tid.

                                       

Linda ”, en godnattvisa, skrev jag till en liten flicka vars mamma blev svårt misshandlad av sin man, tillika Lindas pappa.
Gå men gå fort ” skrev jag efter att en god vän kommit hem och ertappat sin flickvän i sängen med en annan man.
Gryningen ” kom till en vacker tidig vårmorgon när daggen ännu låg över ängarna.
Avenyn ” skrev jag efter jag fått ett brev från en flicka jag älskade. Det skulle inte bli vi två…

http://www.myspace.com/brusbergsjosteen

Kommentera

