Haväng

Vespatur

Posted in Allmänt, Göteborg by Jonas on 10 juli 2007

Idag var det skönt väder om än mest mulet. Tog en härlig tur med vespan ut till Blockhusudden. Fy fasen vad gott det är att känna vinden i ansiktet samtidigt som vattnet glittrar och grönskan doftar. Jag cyklar rätt mycket också, men det känns säkrare att köra vespa i Sthlm. Cykelbanorna i den här stan är rent livsfarliga. Någon planerare borde åka till Gbg och titta hur det ska se ut. Imorgon blir det en tur till Hellasgården. Ska gå milen, tror jag. Men hörde nu att det ska bli soligt och varmt imorgon. Så det kanske bara blir en runda på sex km. Och ett dopp.

Väntar desperat på att solen ska komma för att stanna, så jag kan åka ned till Göteborg och känna att det är semester. Just nu går bara dagarna och det händer ingenting alls kul. Känner ju fortfarande inte särskilt många i den här stan. Och de få jag känner är gifta och har barn. Inte så många av dem som vill gå på konstutställningar eller se Hammarbys matcher på krogen. Men jag har det hyfsat gott ändå även om jag saknar de närmsta vännerna i Gbg enormt mycket. Hoppas kunna åka ned snart.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Per Stromsjo said, on 10 juli 2007 at 21:50

    Visst kan en mulen dag vara skön. Instämmer helt.

  2. Linda said, on 11 juli 2007 at 7:00

    Kom å lek me mig då 😉

  3. Jonas said, on 11 juli 2007 at 8:12

    Linda; tack för erbjudandet. Men jag har varit på östgötaslätten alldeles för mycket. 😉 Nu längtar jag till havet. Alltså västerhavet. Bohusläns klippor. Men jag saknar dig. Det vet du!

  4. lillabla said, on 11 juli 2007 at 8:49

    Hade jag bott i Stockholm kunde vi ränt på konstutställningar flera ggr i veckan. 😉
    Men nu är det ju inte så, nä… hmm. Hälsa Toots.

  5. Ia said, on 11 juli 2007 at 17:34

    Men…. jag ser gärna en Bajenmatch på krogen =) bara du aktar smalbenen, har lite svårt att sitta/stå still 😉
    och du är inte ensam om att ha tvättstugan i kväll =( ….. TYPISKT!
    kram Ia


Kommentera

