Haväng

Sommar

Posted in Allmänt, Väder by Jonas on 14 juli 2007

Sommaren har kommit tillbaka. I alla fall idag. I alla fall i Stockholm. Har varit ute på en underbart skön tur med vespan. Hamnade långt ut i Nacka. Körde sen ned till Nacka Strand och fikade medan fritidsbåtar och ångbåtar passerade på fjärden. Somrigt värre. Åkte sen tillbaka in mot stan och stannade till vid Mariatorget där boulespelarna ockuperat torget. Jävligt mysigt där. Ska jag flytta inom Södermalm kan jag tänka mig att bo där.

Sammanlagt har jag nu kört 30 mil. Jag behöver köra 60 mil till innan första servicen ska göras. Därefter kan jag ta bort de förbaskade variotorringarna, dvs strypningen som gör att vespan bara går i 50 istället för 70 som den är gjord för att göra. Nog för att 50 räcker gott i innerstan, men när man ska utanför tullarna vill man ha lite mer att ge. Hur som helst är det himla skoj att köra och jag har bestämt mig för att ta mc-kort, så jag kan köpa en mc till nästa sommar. Ride on!

Kommentera

