Haväng

Jag noterar…

Posted in Allmänt by Jonas on 18 juli 2007

… att krogpersonal nästan alltid tar emot pengar för öl eller drink utan ett tack. Och när de sträcker fram växeln så är det vi kunder som säger tack. Vadå? Tack för att vi får tillbaka våra rättmätiga pengar efter att de gjort 250% vinst på en starköl? Är det nån som ska stå på knä och tacka är det väl barpersonalen?

… att uteserveringen ikväll var full av tjejer som rökte. Det gick två killar på tolv tjejer som rökte. Och när det var halvtid i matchen reste sig nästan samtliga kvinnor i puben och gick ut och blossade. Männen satt kvar med ett fåtal undantag. Har inte tjejer fattat att det är mycket skadligt att röka?

… att supporters på krogen, och som inte orkar ta sig till Söderstadion, inte borde försöka få igång allsång typ ”oj oj oj” osv.

… att vackra kvinnor som kommer in på krogen och är Tuva Novotnys look a like inte borde komma in. Helvete, jag missade 10 minuter av matchen innan jag bestämde mig för att det inte var Tuva. Men hon var vacker som en försommardag.


Tjejerna på bilden har inget med inlägget att göra.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. carina said, on 19 juli 2007 at 8:16

    Håller med dig. Är själv en användare av rang när det kommer till det gift du skriver om. Har gjort några halvhjärtade försök att sluta men det är som en inprogramerad dator i huvuvdet, man tar en cigg. Det känns som att det är det svåraste förutom socker att lägga ner. Jag tycker det var en barnlek att lägga ner drogandet och supandet i jämförelse. Nikotin är tillsammans med läkemedel det gift som genererar mest dollar och de som styr runt detta är som en maffia.
    Jag vill komma ifrån eländet och ska försöka använda de tolv stegen som jag gjorde när jag slutade dricka. Bra att skriva om detta gift.
    Hälsning Carina

  2. evamojje said, on 19 juli 2007 at 21:57

    *s* ja det är fler tjejer som röker än killar. Jag är ju själv en stor rökare tyvärr. som dessutom aldrig försökt att sluta *s*
    Och du har så rätt när det gäller att säga tack men jag tycker att det är likadant i butiker och andra. Att säga tack verkar vara något som bara vi kunder ska säga och varför inte dom låter oss ju komma till dom och spendera pengar, vilken ynnest 😉
    Ha de bra
    Eva & Mojje & Busan


Kommentera

