Haväng

Lördagsrapport

Posted in Allmänt by Jonas on 21 juli 2007

Ute som vanligt med vespan idag. I flera timmar. Sköönt väder. Inte för varmt och underbart solsken.  På Sveavägen blev jag omkörd av en idiot i en svart BMW som höll 90 (på 50-sträcka) och som touchade mig på millimetern när. Två rödljus senare kom jag ikapp honom, körde upp vid hans sida och knackade på rutan som var halvt nedvevad.

En kille i 40-årsåldern med sydländsk ursprung, Ray-Ban, lösa småbarn i baksätet och mobilen mot örat tittade drygt på mig. Jag skulle just till att smasha hans nuna när hans fru bad om ursäkt och så fick han sig en harrang på ett språk jag inte förstår. Ljuset växlade om till grönt och jag körde iväg.

I backspegeln såg jag att de stod stilla länge innan han började köra. Nu i betydligt lugnare takt. Idioter i trafiken finns det gott om. Nu ska jag iväg och äta middag. Tjing. Och Maria, vilken fin baksida du har.😉

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maria said, on 22 juli 2007 at 1:27

    Fin bak… sida ….mmmm eller hur😉 tänk vad man kan fixa o trixa med photo shop!
    hahaha… nej det är jue inte jag…. men tycker den är så läcker/sexig ;-p

    Har varit social med grannarna på gården ikväll… kom just in iskall, trots en massa rödvin! (och det var alldeles för kallt för min smak… rödvinet alltså!)
    natti natti

    mer kärlek till alla🙂

  2. Ia said, on 22 juli 2007 at 1:30

    Jonas, din klocka här går en timme fel! ……. lilltjejen borde sova nu va? (hmm hur var det nu med ordning o reda o regler hmmm) *skojar* 🙂
    kramis

  3. Jonas said, on 22 juli 2007 at 9:25

    Maria; har tänkt ändra klockan länge, men nu när du säger ifrån så ska jag skruva lite i inställningarna.🙂 Tack för påminnelsen.

  4. Jonas said, on 22 juli 2007 at 9:26

    Hoppsan, nu går den två timmar fel…

  5. Jonas said, on 22 juli 2007 at 11:29

    Men nu så stämmer klockjä… klockan.🙂

  6. Ia said, on 22 juli 2007 at 12:49

    Bra där!🙂

    Idag är det kalasdagsdags i våra gamla hemtrakter som gäller…
    önskar dig en toppendag!
    Kram kram

  7. evamojje said, on 23 juli 2007 at 0:03

    Hej låter som en vanlig trafik dag i stan *s* .
    Har precis upptäkt att jag e hundvakt i en vecka hmm. ska bli spännande tror ja.
    Ha de bra
    Eva & Mojje & Busan


Kommentera

