Haväng

Tall Ship Race

Posted in Allmänt by Jonas on 25 juli 2007

Idag har det varit riktigt behagligt ute. Har hjälpt morsan med lite smått och tagit en skön tur med vespan. Efter jag parkerat den i garaget och slängt i första tvättmaskinerna tog jag en rask promenad till Thaiboat. Nej, inte för att dricka öl. Jag vände där och gick sen utmed vattnet till Danvikstull. Nej, inte till Boule & Berså för att dricka öl. Jag vände där och gick sen i lika rask takt till Vintertullen och handlade på Coop.

Nu har jag fyllt två nya maskiner med tvätt och satt på ugnen. Det får bli falukorv och pommes. Trodde jag hade potatis hemma, men icke. Funderar på att åka till Dalarö imorgon för att titta på Tall Ship Race-fartygen som ligger för ankar där innan de på fredag seglar in i Stockholm. Det blir nog en mäktig syn. Tjing för en plats uppe på Fåfängan, Erstagatan eller på Mosebacke. Mer om Tall Ship Race? Klicka på bilden.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillabla said, on 25 juli 2007 at 20:41

    Woow, snygga skutor. Åk och kolla! Ta med dig kameran. 🙂 Hoppas maten smakade gott?

  2. Vb said, on 25 juli 2007 at 21:22

    Läckra skutor!

    Glöm inte ettan ikväll 22.35, Bryan och Dylanesquedokumentär!

  3. Jonas said, on 25 juli 2007 at 22:40

    Jag tittar nu. Och maten smakade okej, men det får bli en lång promenad imorgon. 🙂

  4. Lilla Blå said, on 25 juli 2007 at 22:44

    Själv går jag och lägger mig. Bryan får klara sig utan mina ögon. G’natt.


Kommentera

