Haväng

Ingmar Bergman

Posted in Media by Jonas on 30 juli 2007

Ja, då gick han alltså bort. Sveriges främste regissör. Jag förstår att han är stor i filmvärlden, men för mig har han inte betytt särskilt mycket. Den enda film som jag sett på med stor behållning är Fanny och Alexander. Men nu lär hans filmer gå igen på teve och då kanske man kan hitta nåt nytt korn. Men jag tror inte det. Hans svårmod som genomsyrar filmerna kan jag leva med, men det teatraliska språket i scenerna klarar jag inte av. Överdramatiseringar krävs ofta på en teaterscen för att även de längst bak ska förstå vad som händer, men på en bioduk känns det bara jobbigt. Sorry, Ingmar, men vila i frid!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 30 juli 2007 at 23:07

    Undrar om jag har skrivit det här inlägget om Ingmar Bergman och du har härmat mig *L* eller om det faktiskt är så att vi tycker skrämmande lika igen 😉

  2. Jonas said, on 30 juli 2007 at 23:43

    😉 Du vet vad jag tror, Eva! Sov gott!


Kommentera

