Haväng

Ut ur kyrkan

Posted in Bloggtips, Samhälle by Jonas on 31 juli 2007

Har du funderat över att gå ur svenska kyrkan, men ännu inte kommit till skott för att det verkar vara för krångligt? Besök då en sida som heter Ut ur kyrkan.se

Där kan du enkelt fylla i dina namnuppgifter och få adressen till din församling. Där får du också svar på dina eventuella frågor om vad som gäller vid t.ex. giftemål, begravningar etc.

Formulär finns här: Ut ur kyrkan

Läs också en artikel om att gå ur: Aftonbladet

Kanske hinner du även besöka: Humanisterna

För att slippa betala kyrkoskatten måste du göra anmälan före 2 november året innan beskattningsåret. Om ansökan inkommer efter detta datum måste du betala kyrkoavgift hela nästkommande beskattningsår.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anders Gardebring said, on 01 augusti 2007 at 0:46

    Hej!
    Kul, tack för länken 🙂

  2. bounty66 said, on 10 maj 2008 at 23:34

    Jag gick ut ur kyrkan för ca 4 år sen och jag ångrar mej inte!

  3. Jonas said, on 11 maj 2008 at 14:51

    Nej, varför skulle man ångra sig. Det enda jag ångrar är att jag inte gick ur tidigare.

  4. bounty66 said, on 12 maj 2008 at 0:33

    Heheehhe joo det gör jag oxå!


Kommentera

