Haväng

Hurtbullsnördar

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 02 augusti 2007

Jag blir så störd på hurtbullarna som cyklar uppför (!) Götgatsbacken. Först har de cyklat uppför i typ tio graders lutning från Skeppsbron upp till Slussen. Så långt hänger jag också med. Om än med lite stön. Sen kommer Götgatsbacken. Den är som en vägg i mina ögon. Jag kliver av och låtsas titta i skyltfönster medan jag gåendes tar mig uppför backen. Nästan alla andra cyklar med orörda ansiktsuttryck. En del sitter t.o.m. och trampar på som om det vore plant som på Eslövsslätten i Skåne. Men hallå, har ni sett Götgatsbacken från Hornsgatan sett? Fan, vad jag hatar de där hurtbullsnördarna. Särskilt kärringen på den gamla röda cykeln utan växlar. Du ska inte cykla uppför branta backar på Söder. Du ska ligga på hemmet och läsa Hemmets Veckojournal med förstoringsglas! Du ger mig ångest!

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. barbakvinna/anki said, on 02 augusti 2007 at 23:23

    jag sprang tjejmilen en gång men gamlingarna sprang om mig. Vad det var för nåt dom hade bråttom till vet jag inte och vad dom lär sig att få rätt andning när man springer förstår jag inte men kanske på hemmet…

  2. Robin said, on 03 augusti 2007 at 9:05

    Jag hatar också att cykla i uppförsbackar. Brukar prompt stiga av cykeln när farten avtar.

    Jävla prestationsmänniskor som tvunget måste cykla hela vägen upp utan att röra en min 😉

  3. Vb said, on 03 augusti 2007 at 11:17

    Dom där pangschisarna av idag……ibland tänker man dödsstraff!Eller hur?


Kommentera

