Haväng

Barbarer

Posted in Djur by Jonas on 08 augusti 2007

Fy satan vad det gör ont i själen när jag läser om bergsgorillorna som nu mördats av illvilliga rebeller. Jag har följt bergsgorillorna i artiklar och via dokumentärer sen jag var tonåring och det är för mig obegripligt varför någon gör såhär. Usch, jag orkar inte ens blogga om det. Jag blir alldeles skakig av ilska och sorgsenhet.


Klicka på bilden för att läsa artikeln.

Shorts och Schulman

Posted in Allmänt, Göteborg by Jonas on 08 augusti 2007

Är det löjligt av en stockholmare att bära shorts? En känd bloggare påstår att ingen stockholmare går i shorts i sin egen stad, bär rygga och spatserar i Ecco-skor. Ha, när jag tog mig till kontoret idag hade jag blå shorts, rygga och ett par sköna Ecco promenadskor. Men så är jag ju också mer göteborgare i hjärtat än dryg stockholmare á la Schulman. Schulman som för övrigt är hallänning. Jag är född i Stockholm, men har alltid trivts bättre i Göteborg. Där är man inte lika skitnödiga som Alex Schulman blivit sen han flyttade från Varberg till hufvudstaden och Stureplan.