Haväng

Hundmode

Posted in Djur by Jonas on 12 augusti 2007

Lika dumt som att köpa vatten på flaska är att kränga på hunden accessoarer som solglasögon. Lägg istället pengarna på en hundkurs på brukshundsklubben. Klicka på bilden för att läsa artikeln.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 12 augusti 2007 at 14:55

    *s* ja kan bara hålla med fast med vissa reservationer Det händer att jag köper vatten ute dock då oftast för att jag e törstig och inte vill köpa läsk. Men jag sparar mina flaskor och fyller dom med vatten hemma så oftast så kommer jag ihåg att släpa med mig min lilla flaska men annars så sällar ja mig till dom som köper vatten på flaska och ur ren hälso synpunkt så e det ju bättre att dom köper vatten på flaska en läsk/energidryck/juice m.m. som i princip e flytande sockerbomber 😉

  2. Jonas said, on 12 augusti 2007 at 15:07

    Det händer förstås att jag också köper nån ramlösa ibland när jag är ute, men det jag vänder mig emot är de som köper varje dag och som t.o.m. dricker köpvatten hemma. Sen att folk köper läsk kan jag lättare förstå, då det inte finns i våra kranar. I alla fall kommer ingen Fanta ur min kökskran. Dock massor av kallt och gott vatten. 😉

  3. evamojje said, on 12 augusti 2007 at 15:12

    ja menar ju självklart när dom köper läsk m.m ute. Och jag häller med om att köpa vatten och dricka hemma är otroligt korkat när vi har så himla fint och gott vatten i sverige.

  4. Jonas said, on 12 augusti 2007 at 15:23

    Flaskvatten – hot mot miljön
    Svenskarna dricker mer flaskvatten än någonsin. Förra året hällde svenskarna i sig 246,6 miljoner liter.

    – Det är hemskt mycket transporter. Folk dricker vatten på flaska och tycker det är fint och nyttigt, men det är en miljöbov, säger Marie von Zeipel, pressansvarig på Världsnaturfonden, WWF.

    Att transportera vattnet kostar. Hanteringen motsvarar de årliga koldioxidutsläppen från 8 000 bilar.


Kommentera

