Haväng

Havskräftor

Posted in Mat och dryck by Jonas on 17 augusti 2007

Alltså, jag har ett sånt sug efter havskräftor att jag snart smäller av. Jag har varit i ett konstant tillstånd av kräftabstinens i flera dagar nu. Gick förbi delikatessen på Götgatan i eftermiddags och såg att de hade havskräftor för 490 kr/kg. Nej, dykräftor äter jag inte. Det gör bara de som inte provat havskräftor. Dvs stockholmare och inlandsbor som inte förstår bättre. Men väl inne i butiken var där fullt och jag orkade inte köa. Men imorgon ska jag hänga på låset och köpa ett kg. Sen ska jag njuta utav bara helskotta.

 

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lilla Blå said, on 17 augusti 2007 at 20:03

    Njutningen gör livet! Punkt.

  2. barbakvinna/anki said, on 17 augusti 2007 at 20:46

    Linnea och *P* är i Gnesta trakten och fiskar kräftor jag ligger hemma i feber och väntar på att få känna den nykokta doften av kräftor och dill…

    Japp jag vet du blev avis men jag kunde inte låta bli att berätta…


Kommentera

