Haväng

Knivskuren

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 17 augusti 2007

Så står man i köket, diskar i godan ro och lyssnar på Bob Dylan när den stora kökskniven, som jag slipade vass häromveckan, hoppar upp och skär mig i tummen. Aj, aj, aj. Blodet vill inte sluta pulsera. Ett fint snitt blev det. Och jag försöker tänka att jag lyckats slipa den kniven väldigt bra. Jag måste tänka positiva tankar. Jag behöver verkligen bra vibrationer i mitt liv.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lilla Blå said, on 17 augusti 2007 at 20:02

    Fasen, det är väl inte fredagen den 13:e? Så den hoppade bara upp och skar dig så där, rakt av? Har du inte talat vänligt till den på sistone? Har den fattat agg till din after shave månne? Något måste det ju bero på?

  2. Jonas said, on 17 augusti 2007 at 20:08

    Den var helt galen. Och den fattade egg mot mig som den värsta pundaren. Men jag ska prata med den. Få den på bättre tankar. Om sisådär fem glas vin och jag och kniven är ensamma i sommarnatten. Men det blir inget försoningssex. Nope.

  3. barbakvinna/anki said, on 17 augusti 2007 at 20:45

    små sår gör skitont.. Ibland mer än stora sår. Liten tröst vid litet sår och stor tröst vid stort sår. orättvist..
    kram anki

  4. Jonas said, on 17 augusti 2007 at 21:17

    Väl sagt, Barbakvinna! 🙂


Kommentera

