Haväng

Kärlek

Posted in Allmänt by Jonas on 18 augusti 2007

När jag var elva år tillbringade vi somrarna på lantstället utanför Rimbo, mellan Rånäs och Sättraby. Vi brukade bada varje dag i Långsjön (för solen sken faktiskt varje dag om somrarna på den tiden) och det var där jag gick i simskola. Jag minns henne som igår. Plötsligt fanns hon bara där. Lång, slank och i en grön bikini. Hon log mot mig och sa något innan hon kastade sig i vattnet från bryggan och simmade ut till pontonen femtio meter ut i sjön. Hon var kanske tolv eller tretton år och det vackraste som skapats på denna jord. Hennes hår, hennes ögon, hennes hud, ja allt var bara så vackert. I flera veckor den sommaren var jag som trollbunden. En gång simmade jag ut till henne när hon låg på pontonen och jag låg nära henne utan att säga något. Jag vågade inte. Hon var som en saga. En otroligt vacker gudinna. Hon var vuxen i mina ögon och jag var bara ett barn. Det handlade inte om sex eller kåthet utan om ren förälskelse från min sida. Sommaren tog slut och sen såg jag henne aldrig mer. Men jag kommer aldrig att glömma henne. Nu har det gått trettiofyra år. Jag undrar ibland hur hon har det.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. anki/barbakvinna said, on 20 augusti 2007 at 23:36

    Hon är säkert lika vacker och doftar hav och sommar med en toutch av blomma *Ler* va den beskrivningen ok..


Kommentera

