Haväng

Promenadväder

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 21 augusti 2007

Ännu en underbar kväll i Stockholm som jag tills nu fördrivit genom att promenera min runda. Över Vitabergsparken ned till Danvikstull och sen bort till Thaiboat utmed vattnet och sen vända där och gå tillbaka en bit, till Vintertullen. Sträckan tar cirka 40 minuter att gå. Går säkert att klämma under 30 minuter också om man ökar takten. Men nu vill jag bara få igång rutinen att komma ut på en promenad varje kväll. Sen går jag ju till och från jobbet också vilket tar 50 minuter (dit och hem). Så nu har det blivit cirka 1 1/2 – 2 timmars promenerande om dagen. Dock ingen viktminskning ännu trots nästan total avhållsamhet från öl, läsk och godis. Vet dock att jag slarvat med maten och inte ätit så sunt som jag borde ha gjort. Ska skärpa mig. Igen.

baloo9.gif

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 21 augusti 2007 at 22:45

    Hoppas att det smittar av sig på mig e så trött nu efter jobbet att jag släpar mig till bussen trots att jag varje dag lovar att jag ska promenera *s*
    Karaktär är tydligen en bristvara hos mig numera när det gäller motion 😉

  2. Jonas said, on 23 augusti 2007 at 20:07

    Häng på mig. Bara ring. 🙂

  3. evamojje said, on 23 augusti 2007 at 22:53

    🙂


Kommentera

