Haväng

”Jag står inte ut”

Posted in Allmänt by Jonas on 31 augusti 2007

”Jag står inte ut” säger många idag på stockholmsnyheterna apropå kaoset och köerna i trafiken och kräver samtidigt att politikerna genast ser till att köerna försvinner. Jag säger; lägg ned. Skaffa månadskort, vespa eller cykel. Ni säger att ni är beroende av bilen. Jag säger; skitsnack. Flertalet som börjat åka kommunalt säger att de inte fattar varför de inte börjat tidigare. De kommer dessutom fram till jobben betydligt snabbare än tröga bilister som sitter i köer med hjärtinfarkten som närmsta granne. Vi vill inte ha era bilar i stan. Fatta! Eller gör som min vän Christian; sluta gnäll och flytta till Linköping. Han satt en dag i kö, som så många gånger förr, och bara kreverade. I den stunden bestämde han sig för att lämna Stockholm. Det kan ni andra också göra. Eller skaffa månadskort som sagt.


Snitthastighet typ 20 km/h på morgonen.

Kommentera

