Haväng

Polisen

Posted in Allmänt by Jonas on 02 september 2007

Satt just i godan ro och tittade på nyheterna när det plötsligt började låta utav helsike i trapphuset. Som om någon slog med ett järnspett i stengolvet. Tvärsäker på att en pundare irrat sig in i porten och nu stod i begrepp att ta sig in i nån av lägenheterna fick mig snabbt på fötter. Jag rusade ned för trappen beredd på att ta Pundar-Pelle på bar gärning, men istället möttes jag av halva Södermalms polisdistrikt som kämpade med att bryta sig in i lägenheten under min. De såg verkligen ut att slita med ytterdörren, så jag ställde inga frågor. Men nyfiken är man ju. Förhoppningsvis ställer någon annan granne de nödvändiga frågorna. Nu sitter jag bara och hoppas att polisen inte gått fel en våning och att det var till mig de skulle. Jag erkänner att jag fuskade med tv-licencen för 25 år sen när jag var student och fattig. F´låt. Don´t bring me in!

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillabla said, on 02 september 2007 at 19:45

    Nu kommer dom, Jonas, nu kommer dom. SVT ser aldrig mellan fingrarna och glömmer aldrig ett ärende. 😀
    Nä, allvarligt talat, hoppas det inte är något alltför otrevligt.

  2. evamojje said, on 04 september 2007 at 6:00

    *s* så buset har hittat till bostadsrättsföreningen *L* säkert någon stackare som skippade gårdstädningen 😉

  3. lillabla said, on 04 september 2007 at 11:02

    Uppdatering? Tänker du lämna oss i ovisshet och mörker?

  4. Jonas said, on 04 september 2007 at 16:36

    Såhär var det i korta drag. Grannen hade hyrt ut sin lägenhet till en tjejkompis som hade problem med sin kille. Killen sökte upp henne i söndags och har tydligen misshandlat henne. (Jag var hemma och har inte hört någonting. Tyvärr.) Efter han hade lämnat lägenheten gick hon ned och gömde sig i källaren. Det var då polisen kom och då ingen öppnade bröt de sig in. Hon kom sedan upp från källaren och sen vet jag inget mer. Jag hoppas dock att det gått någorlunda bra för henne. Och gudarna ska veta att det var tur för svinet som gjorde detta att jag inte hörde något. Kanske tur för mig också, då jag troligtvis hade bankat skiten ur honom. Trots att jag borde veta bättre.

  5. lillabla said, on 04 september 2007 at 18:53

    Tvi perkele! 😦

  6. barbakvinna said, on 10 september 2007 at 12:01

    *asg* vem ligger inte illa till då…


Kommentera

