Haväng

Boobs för skattepengar

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 14 september 2007

Arbetsgivaren i Karlstad tvingas betala sjukpeng i fjorton dagar till den tjej som valde att göra en bröstförstoring. Bara det är illa. Sen ska vi skattebetalare stå för resten av hennes sjukskrivningsperiod. Jävlar vad det stör mig att mina skattekronor ska bekosta en tjejs fåfänga. Okej om en läkare hade remitterat henne pga av missbildning, trafikskada eller liknande. Jag har full förståelse för arbetsgivarens ilska, som anställt någon för att göra ett arbete som ska dra in pengar åt företaget, men som frivilligt lägger sig på operationsbordet och sen stannar hemma från jobbet medan de nya brösten ska läka. Galenskap.


Klicka på bilden för att läsa artikeln.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 15 september 2007 at 13:17

    Mm det är för j-vligt helt enkelt. Jag har i veckan hetsat upp mig över att det ska bli ännu ett bidrag till barn familjer som jag måste vara med och betala på.
    Jag har inget emot att vara med på det hittills är som barnbidrag och bostadsbidrag m.m ( barnbidraget som jag för övrigt tycker skulle vara inkomst beprövat ). Men nu får det vara nog faktiskt. Jag som ensamstående utan barn får mindre och mindre i plånboken och ja jag vet att det är dyrt att ha barn men dom med barn får oxå en hel del hjälp i form av olika bidrag och det borde vara tillräckligt för vad är det som säger att man ska tjäna eller gå jämnt upp med barn det kostar att bli fler i en familj och jag tycker att någonstans så är det föräldrarna själva som får ta en del av den ekonomiska biten dom kan inte förvänta sig att Sveriges välfärdsnät ska se till att dom har det bra hela tiden. Sen finns det självklart undantag som ensamstående föräldrar men där så kan det finnas andra lösningar (bidrag) att ta till.
    Jag vet att man retar många med att tycka så här men jag är ensamstående utan barn och tycker att det får vara nog nu.

  2. Jonas said, on 16 september 2007 at 9:32

    Vi som inte bidrar till nativiteten får klara oss själva. Barnbidrag i dagens Sverige förstår jag inte varför vi har. De flesta jag känner skulle inte gå under utan barnbidraget, men visst är det en välkommen peng. Om det nu ändå ska vara kvar, så anser jag som du att det ska inkomstprövas. Man skulle t.o.m. kunna sätta en hög inkomstgräns som 700 000/år och ändå spara miljarders kronor. Men jag har hört att skulle bli för dyrt att genomföra en förändring vilket jag inte kan förstå. Alla deklarerar ju.

  3. evamojje said, on 16 september 2007 at 12:34

    Skönt att jag inte hamnade på din svarta lista med mina ”otäcka” åsikter 😉

  4. Bröstimplantat said, on 30 januari 2009 at 0:38

    Hejsan trevlig blogg du har här, läser den så ofta jag hinner och kan.

  5. susannejohansson said, on 30 januari 2009 at 9:26

    Gamla nyheter är väl också nyheter. Blir full i skratt av föregående inlägg. Företaget lägger väl ut krokar på alla möjliga håll där det verkar relevant….

    Önskar dig Jonas och alla dina besökare en bustrevlig helg!


Kommentera

