Haväng

Burma II

Posted in Allmänt, Media, Samhälle by Jonas on 28 september 2007

Lite symtomatiskt är det att majoriteten av de mest diskuterade bloggarna i Sverige idag handlar om Burma och manifestationerna för den demokratiska rörelsen , Detta samtidigt som Alex Schulman visar total nonchalans i frågan. Jag hade iofs inte väntat mig annat från en uppkomling från Varberg, som nu är Stureplanskändis, men som anställd på Bladet borde han ha högre intellektuell förmåga kan man tycka. Jag har gluttat på hans blogg ibland, men nu är det defenitivt slut med det. Alex har ingenting mer att ge, om han någonsin haft det.

Tagged with: , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Messerschmidt said, on 01 oktober 2007 at 17:34

    Men hörru. Kanske kanske kan man istället tänka på så sätt att det räcker att läsa om Burma på alla andra ställen? Burma-skiten är katastrofal, men man löser inte detta stora problem genom att ha en röd tröja en dag eller att skriva om det i en sketen blogg. Vare sig Schulmans, din eller dina bloggkompisars. The bitter truth.

    Schulman lägger ju ner sitt bloggskrivande btw, så nu har du, EvaMojje, Lilla Blå och alla andra roliga typer något att glädjas över, och en sak mindre att gnälla på. Måste vara skönt. Men kanske hittar ni något annat.

    Take care!

  2. Jonas said, on 01 oktober 2007 at 20:34

    Klart jag kommer hitta annat att ha åsikter om. Det är ju det bloggen handlar om. Små och stora tankar. Ibland skriver jag banala inlägg om ingenting och ibland skriver jag om sånt som gör mig arg eller glad. Och om jag vill skriva om Burma i ”min sketna blogg” så gör jag det utan att bry mig det minsta om vad någon tycker om det. Jag tror inte heller att det gör nån stor skillnad, men ibland är det skönt att bara skriva av sig.

    Så fungerar jag. Hur du fungerar vet jag inte, men du har säkert också sätt att ventilera dig. Kanske har du nått en högre sfär och ser ned på oss småbloggare, men jag hoppas att du inte slår dig om du ramlar ned.

    Och jag tycker att det är bra att AS lade ned sin mobbingblogg. Och vad jag förstår är jag knappast ensam. T.o.m. AS tyckte ju illa om sig själv när han började reflektera över alla mobbinginlägg han har gjort. Har du t.ex. följt debatten på Dagens Media? Rekommenderas.

    För övrigt tycker jag din kommentar luktar lite surt och grinigt. Haft en dålig dag?


Kommentera

