Haväng

Ganska liten värld

Posted in Allmänt by Jonas on 02 oktober 2007

Idag var jag hos Globen Mc för att diskutera omlackeringen av min vespa. Hur som haver så började vi också prata om båtar och Per, en av ägarna, visade bilder på sin undersköna träbåt från 1962 med inombords V8. Finns tydligen bara en i Stockholm. Jag kände igen den direkt. När jag och Maria tittade på Pride i somras tog vi en öl på Debasers uteservering. När vi promenerade därifrån beundrade vi en ursnygg träbåt med ett rått V8-muller som låg och slussade. Det var Pers båt. Nu bara måste jag fixa oss en tur med hans båt. Tyvärr har jag ingen bild att visa, men tänk er mahogny, sex meter lång, vackra former och solsken.


Inte likadan båt, men samma typ av skönhet.

Tagged with: , , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 03 oktober 2007 at 6:46

    Jag älskar gamla träbåtar…det är sommar att sitta ner vid vattnet och kolla på dom när dom glider genom vattnet. Man kan nästan ta på omsorgen och kärleken som är spridd över båten.. För är det något man måste ha som träbåts ägare är ett brinnande intresse 🙂

  2. Jonas said, on 03 oktober 2007 at 18:08

    Visst måste man beundra dessa hängivna träbåtsägare. Och vilka vackra båtar som gjorts i trä. Ligger en sån här båt intill en Princessbåt i plast och glasfiber för 30 miljoner, så är det ändå träbåten som kommer att dra till sig flest blickar. När jag blir stor ska jag ha en stor fin träbåt och anställa en timmerman (snickare ombord). 🙂

  3. barbakvinna said, on 03 oktober 2007 at 20:21

    http://blogg.aftonbladet.se/961/perma/571159

    Vad gör man inte…

  4. lillabla said, on 03 oktober 2007 at 20:27

    Var är Steffo???? Borde han inte sitta längst fram i fören med pipan i käften och snapsglaset inom räckhåll? (Eller kanske inte…)


Kommentera

