Haväng

Hudiksvall

Posted in Allmänt by Jonas on 06 oktober 2007

För länge sedan bodde jag i några år i Hudiksvall. Trevlig stad om än liten. Höjdpunkten på veckan var helgen då alla begav sig till Högliden, som var ett stort danspalats, där det spelades dansbandsmusik på övervåningen och disco på undervåningen. Alla var där. Men Högliden brann sen ned, tror jag. Eller? På lördagarna drog koppel av tjejer till Stockholm för att köpa trendiga kläder som de sen stolta spatserade i på Hudiksvalls gator. Jag gillade Hudik och människorna där, men stan var lite för liten för min smak. Nästa stad jag ska reflektera över är Kristanstad.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. A Westin said, on 11 oktober 2007 at 10:53

    Hejsan

    Högliden brann inte ner. Istället för danspaltas har Gud tagit över via Pingstvännernas kollektiva arbete

  2. Jonas said, on 11 oktober 2007 at 17:03

    Tack för den informationen, A Westin. Men för mig är det lika illa att Pingstvännerna är där som om det brunnit ned. 😉

  3. Simson said, on 28 oktober 2007 at 16:23

    Det ser precis likadant ut som när jag bodde här för 16 år sedan. Är åter sedan ett år. Funderar på att rymma tillbaka till Stockholm igen. Som du säger…mina lungor är i Hudik men mitt hjärta i Stockholm…
    Högliden var man i ungdomens glada tid och dansade… =)


Kommentera

