Haväng

Katastrof

Posted in Allmänt, Hälsa, Mat och dryck by Jonas on 12 oktober 2007

Min rygg har pajat. Kände lite ryggont under dagen och just som jag skulle gå hem från jobbet ”nöp” det till i ryggslutet. Lyckades i alla fall linka mig hem. Min naprapat, som har mottagning i vårat hus, hade öppet och jag pustade ut. Jag var beredd att drabbas av hans brutala, men läkande händer. Men tyvärr var han på språng… Panik. Han såg det på mig och sa att han kunde ta emot mig imorgon eftermiddag fast han egentligen var ledig. Ah, tack för att det finns goda människor på denna jord. Men nu sitter jag här med en rygg som känns överkörd av en buss och kan inte göra något.

Nu till katastrofen. Gick just ut i köket för att ta ut en fryst kycklingfilé ur frysen (för på fredagar ska man äta kyckling…). Men kycklingbiten är inte hård. Den är mjuk och varm. Ahhh. Känner desperat på allt i frysen som är full med mat och allt är mjukt och varmt. Sliter upp kylen och allt är mjukt och varmt. Panik. Kollar proppskåpet, men allt är okej. Helvetes shit. Min kyl och frys har gått i sönder…. Den har iofs hackat och hostat en tid, men ändå presterat. Nu har den alltså gett upp. Fan, helvete. Mat för kanske 1000 kronor är förstört. Jag har ryggont och kan inte ge mig ut och kolla efter en ny frys/kyl. Allt jag kan göra är att sätta mig vid datorn och skriva dessa frågor:

Kan ni rekommendera en prisvärd kyl/frys?
Kan ni rekommendera någon som kör hem den redan i helgen?
Kan man få ut förstörda matvaror på hemförsäkringen?

Tagged with: , , , ,

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 12 oktober 2007 at 19:33

    Jonas din stackare jag tycker så synd om dig 😦
    Ryggont och trasig Kyl och frys, kan trösta dig med att min systers killes familj äger en ELON affär så du kan få ett bra pris om du vill.
    Vi tänker på dig
    Tassar och kramar
    Eva & Mojje & Busan

  2. evamojje said, on 12 oktober 2007 at 19:34

    glömde säga att man får ut det på hemförsäkringen *L*
    Vill du verkligen få hem den i helgen förresten *s*

  3. Jonas said, on 12 oktober 2007 at 19:56

    Ja, det här var inte alls roligt. Och när man har ont i ryggen orkar man knappt andas och ännu mindre surfa på nätet efter prisvärda kyl/frysar. Har hittat en okej på Siba, men de kör bara till porten…. Hur ska jag sen få upp den? Jag ska genast kolla Elon om de har något som skulle kunna passa. Stort supertack för din utsträckta hand, Eva! Förhoppningsvis får jag min rygg kurerad av naprapaten imorgon. Och nej, jag måste inte få kyl/frysen i helgen. Jag får väl äta pizza och kebab i brist på annat. 😉

    Nu ska jag surfa till Elon! Kram till dig och de fyrbenta!

  4. barbakvinna said, on 12 oktober 2007 at 21:38

    kolla ifall du kan ta det på försäkringen.. ifall inte frys/kyl är för gammal. för isåfall kan du lägga till förlusten av mat ifall jag kommer ihåg rätt

  5. Jonas said, on 12 oktober 2007 at 22:01

    Ska kolla med bolaget på måndag, men misstänker att kylen/frysen är för gammal och att självrisken äter upp den eventuella försäkringen…

  6. Maria said, on 13 oktober 2007 at 0:23

    Men…. vilken skruttfredag du har haft då 😦
    Hur är det man brukar säga: en olycka kommer sällan ensam….
    Hoppas du får ryggen fixad i morgon så att du orkar ta tag i kyl/frys letandet!
    kram på dig.

  7. Jonas said, on 13 oktober 2007 at 10:21

    Ja, roligare kunde man ju haft det en fredag. Idag ska jag fixa ryggen och förhoppningsvis kan jag leta efter en ny kyl/frys imorgon. Kram, Ia!

  8. lillabla said, on 13 oktober 2007 at 12:53

    *sympatikramar* Har dock inget kylskåp att erbjuda.

  9. Jonas said, on 13 oktober 2007 at 13:30

    Tack för sympatikramarna! De värmer. Ryggen känns genast lite bättre och vad är ett trasigt kylskåp mot svälten i världen. Det är bara att bryta ihop och komma igen…


Kommentera

