Haväng

Sluta snusa

Posted in Allmänt by Jonas on 01 november 2007

I 32 år har jag gått på nikotin. Jag kan inte komma ihåg att jag varit utan nikotin sen 1975. Men nu ska jag göra ett försök att sluta. Jag lyckades sluta med rökningen 1993, men det var för att jag bytte till snus. Nu på måndag, den 5 november, ska jag också sluta snusa. Bara tanken på det får hjärtat att rusa och jag känner ångest. Det vore förstås fantastiskt att lyckas, men jag bävar för kallsvettningar, hjärtklappning och fruktansvärda humörsvängningar. När jag nån gång ofrivilligt varit utan nikotin i ett par timmar har jag nästan varit nära att slänga mig framför en bil eller fått lust att gå bärsärk på stan. Men vi är flera på jobbet som ska sluta samtidigt, så jag får väl söka tröst hos dem. Eller slåss med dem.

Tagged with: ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lilla Blå said, on 01 november 2007 at 19:34

    Detta förtjänar ett rungande LYCKA TILL!!! Jag håller på dig, Jonas.

  2. Jonas said, on 01 november 2007 at 19:50

    Tack!

  3. Simson said, on 02 november 2007 at 10:56

    Lycka Till!! Jag vet att det fungerar! Om inte annat så finns där ”medikament” som tar bort ”suget”… Vi håller tummarna för dig!


Kommentera

