Haväng

Sluta snusa II

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 05 november 2007

Jag mår skitdåligt. Uselt. På gränsen till själslig krakelering. Klockan 22.00 ikväll har jag hållit upp med nikotin i 24 timmar. Utan ersättningsmedel som plåster eller tuggummi. Men den här dagen har varit en av de värsta arbetsdagarna jag har haft. Jag har verkligen försökt anpassa mig och tagit det lugnt, men jag kan ju inte jobba! Då menar jag det bokstavligt. Jag är fullständigt okoncentrerad. Kan inte läsa två rader i en text utan att få läsa om texten om och om igen. Texten ser jag ju och jag förstår vad som står, men det går inte in ändå.

Samtidigt har jag en väldig hjärtklappning och en domnande känsla i skallen. Om jag inte återfår koncentrationen de närmsta dagarna måste jag börja med plåster, typ. Jag skulle för övrigt kunna räkna upp ett femtiotal sinnestämningar jag har svallat emellan idag. Jag förstår inte hur jag ska klara av natten som kommer och ännu en dag med ångest och nikotinlängtan. Just nu skulle jag bara vilja äta en stor mjukglass gjord på nikotin för att sen, likt knarkaren låta stasningen släppa efter, och känna giftet sprida sig i kroppen. I´m a junkie boy.


Nikotinberoende är nästan lika starkt som
heroinberoende

Tagged with: , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 05 november 2007 at 19:17

    Men fy 17 jag känner med dig. Håller tummarna för dig.
    Och väntar med att sluta röka ett tag till *L*

  2. Jonas said, on 05 november 2007 at 19:55

    Nej, fy fasen, vad jag lider. Just nu har jag kallsvettningar och vissa synrubbningar. Men vad tusan, det är klart att kroppen som inte varit utan nikotin på 32 år reagerar. För tjugo minuter sen var det nära att jag gick ned och köpte en dosa. I ren överlevnadsinstinkt. Antalet hjärtslag per sekund är nog fler än vad som kan anses vara hälsosamt. Men jag kämpar emot ett tag till.

  3. Maria said, on 06 november 2007 at 1:09

    Usch vännen…
    vet inte vad du går igenom… eller jo kanske, när jag inte ätit socker på ett dygn så är det snudd på så jag känner mig, (inte riktigt men nästan :-/ skrämmande!) lider med dig ivarje fall, och håller tummarna för att du står ut….
    kram..


Kommentera

