Haväng

Sluta snusa V

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 07 november 2007

Tack för era peppande ord, men jag kan meddela att det var lika illa med sömnen inatt med ständiga uppvaknanden. Suget idag har också varit enormt starkt och jag vet uppriktigt inte om jag kommer att klara av att stå emot så många fler timmar. Det är krisigt nu. Jag har haft kramper i ryggen (skulderbladen) pga att jag spänner mig så enormt. Jag är i princip färdig för psyket och IVA vilken minut som helst. Å N G E S T.

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 07 november 2007 at 18:02

    Fy 17 jag känner med dig Jonas…Men det måste ju bli bättre nu eller hur.
    Stå på dig.
    Mojje & Busan klarade att ta sig ur Greenies beroendet även om matte fortfarande e torsk på sitt nikotin.
    Håller tassar och tummar för dig 🙂

  2. Linda said, on 07 november 2007 at 20:23

    Fan! D går ju skitbra för dig! Snart e d värsta över! Lite till å sen blir d bara bättre.
    Ge dig själv en fin present när du har klarat dig fram till på fredag! (gör inte som jag gjorde å fira med lite cigg…)

    Håller tummarna å jäättekram till dig!

  3. Jonas said, on 07 november 2007 at 21:01

    Tack, jag kämpar och är nästintill shockad att jag faktiskt klarat av tre dygn snart. Men nu är det riktigt svårt. Så många fysiska och obehagliga krämpor som jag inte alls var beredd på. Som illamående, kramp, och kallsvettningar. Men jag tar en minut åt gången. Och lyckas jag hålla mig fram till fredag, så ska jag fira med heroin. Jag menar ett glas vin. Allt jag vill nu är att få sova en hel natt utan ständiga uppvaknanden. Puss på er, fyrbenta som tvåbenta, för ert stöd. Det betyder mycket, så ge inte upp mig om jag skulle trilla dit…

  4. Simson said, on 08 november 2007 at 12:49

    Gå och få en helkroppsmassage för att hjälpa till spänningarna/kramperna. Kan göra susen. (då menar jag hederlig massage…)

  5. barbakvinna said, on 09 november 2007 at 15:53

    Det är farligt att snusa men säkert ännu farligare att sluta snusa… *asg* bara att bita ihop…

  6. Jonas said, on 09 november 2007 at 17:45

    Simson; åh, massage skulle mina spasmiska muskler må så bra utav just nu. Jag är stel som en fjäder i kroppen. Skulle också må bra av ett varmt skönt bad i ett djupt badkar och sippandes på en god whisky. Men jag har varken whisky eller badkar. Att ta ett glas öl i duschen är inte riktigt samma sak. 😉

  7. Jonas said, on 09 november 2007 at 17:52

    barbakvinna; jag håller i princip med dig. Jag tror fortfarande inte att det är farligt att snusa. Jag har inte sett några vetenskapliga studier, som har världens forskares stöd. Men för mig är det en principfråga att jag inte vill vara slav under något eller någon. Och gissa om jag kommit till insikt om att jag varit svårt fysiskt beroende av nikotin. Hua, vad jag biter ihop. 🙂


Kommentera

