Haväng

Telefonkatalogen del II

Posted in Allmänt by Jonas on 02 december 2007

Nu har Aftonbladet fått upp ögonen för kampanjen att avbeställa telefonkatalogen. Också Eniro har märkt av att kampanjen har haft genomslag och ändrat texten på sin avbeställningssida. Eniro hänvisar i artikeln till Orvesto och säger:
– De undersökningar som Orvesto gör visar att mer än varannan svensk använder katalogen minst en gång i månaden, säger Katarina Lind, produktchef på Eniro Gula sidorna.

Ursäkta mig, men jag hävdar att Orvesto har mätt fel. Jag har pratat med ett antal vänner sedan kampanjen drog igång och INGEN har ens öppnat någon katalogdel under det senaste året och de flesta inte ens under de senaste fem åren. Jag tror det handlar om pengar. Kan det vara så att Eniro säljer reklam i katalogerna till priser som motsvarar upplagan? Det är klart att de kan ta ut betydligt mer genom att säga att upplagan läses av 5,5 miljoner istället för 1 miljon.

Tagged with: , ,

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Magnus said, on 02 december 2007 at 16:57

    Min första tanke när jag såg traven med telefonkataloger i trappuppgången var ”Haha, f-n vad 90-tal!”. Jag vägrar att beskaffa mig med de där tingestarna!

  2. Jonas said, on 02 december 2007 at 18:04

    Bra, Magnus! Vi kanske skulle samla alla kataloger och ha stora offentliga katalogsbål.

  3. Sara said, on 02 december 2007 at 18:37

    Och de som trycker katalogen då? Vad har du tänkt att de ska leva av? Vatten och tja vatten för några jobb lär de ju inte ha.
    Bra att du södjer en sån här sak, funderat på att göra ngt riktigt för miljön? Du är en djävla skit människa. Tänk lite!!!

  4. Jonas said, on 02 december 2007 at 19:14

    Sara; jag antar att du inte är så gammal, men ditt resonemang är väldigt omoget. Med ditt sätt och tänka skulle t.ex. Aftobladet trycka upp en upplaga på hundra miljoner för att ge några en inkomst i ren välgörenhet. Men din kommentar var ganska rolig. Särskilt knorren; tänk lite!!! 🙂

  5. Top Posts « WordPress.com said, on 03 december 2007 at 2:01

    […] Telefonkatalogen del II Nu har Aftonbladet fått upp ögonen för kampanjen att avbeställa telefonkatalogen. Också Eniro har märkt av att kam […] […]


Kommentera

