Haväng

Kom inte iväg

Posted in Allmänt by Jonas on 14 december 2007

Idag har jag haft en semesterdag. Jag hade planerat att åka ut till IKEA och köpa några saker till morsan som hon behöver nu när hon flyttat. Sen hade jag planerat att organisera om i min garderob. Och så skulle jag bära upp lite saker på vinden. Det skulle bli en dag i effektivitetens tecken. Men så blev det inte. Allt började bra dock. Jag vaknade vid sjusnåret och klev upp och satte på kaffe. Jag satte även på teven för att se på nyheterna och gosade ned mig i duntäcket medan jag väntade på att kaffet skulle bli klart. Ja, ni anar vart det bar hän. Jag somnade om och vaknade inte förrän tio…

Jag drack kaffet (som nu var klart sen länge) och jag satte mig vid datorn för att läsa tidningarna. När detta var gjort var klockan tolv. Oj, måste skynda mig. Hoppade in i duschen och rakade mig samtidigt. Aj, skar mig. Ut ur duschen och klädde på mig. Satte på en papperstuss på hakan där det blödde. Medan jag väntade på att det skulle sluta blöda startade jag upp ett gammalt dataspel som jag inte spelat på år och dagar.  Vips var klockan två och det började mörkna ute.

looser.jpg

Jag svor över mig själv, men fortsatte spela. Nu är dock spelet åter förpassat till lådan och jag känner inte för att åka ut till IKEA nu när klockan är strax efter fyra. Lilla mamma får sina saker en annan dag. Nu ska jag i alla fall ta tag i garderoben. Eller ska jag kanske spela en gång till. Bara en snabbis…

Tagged with: , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. barbakvinna said, on 16 december 2007 at 23:15

    nu förstår jag… du skaffar alibi genom att skriva det här så ingen förstår..

    DET VAR DU SOM RÅNADE IKEA… *asg’

  2. Jonas said, on 16 december 2007 at 23:45

    Smart, om det inte hade varit så att rånet skedde idag medan jag skaffat alibi för fredagen. 😉


Kommentera

