Haväng

Reklam

Posted in Media by Jonas on 19 december 2007

Är det fler än jag som upplever att reklamen upptar allt mer tid i rutan? Jag ser inte längre så mycket på teve, men de gånger jag tittar blir jag bara översvämmad av reklam, reklam, reklam… Det slutar ofta med att jag zappar till SVT och glömmer bort att zappa tillbaka när reklamen gör uppehåll. Jag vill ha fler reklamfria tevekanaler med t.ex. dokumentärer och kan tänka mig att betala för det!

Tagged with: , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maria said, on 20 december 2007 at 0:12

    Visst är det jobbigt med all reklam, och tjatigt!
    hörde att tv 4 skulle öka reklamtiden nästa år… (tror det blev 12 min/tim)

    Hoppas det är bra med dig 🙂
    kram kram

  2. frk said, on 20 december 2007 at 10:20

    Ett av argumenten för att man skulle tillåta reklam var just att kvaliten på programmen skulle bli bättre. Men det var nog nån gång på stenåldern man tänkte så – för kvaliten har faktiskt blivit sämre.
    Jag upplever också att reklamperioderna blivit längre, men det kan förstås bero på att jag själv blivit allt mindre tålmodig och tolerant när det gäller tv.

    Att se på tv idag känns nästan som att läsa en veckotidning, typ Hemmets Journal. Man läser ett av de många reportagen och tvingas efter sidslutet följa …..forts. sid 114. För att bläddra till sidan 114 måste man ta sig förbi 112 sidor med blandat innehåll. På vägen dit hinner man tappa tråden, intresset och lusten att fortsätta. Precis så känner jag med de reklamstyrda tv-kanalerna…..forts. sid.185

    Det värsta är förstås att man är en sådan idiot själv. Man sitter där och låter sig styras av marknaden, bara för att se ett tv-program, som förmodligen ändå inte förändrar livet särskilt mycket.

  3. susannejohansson said, on 21 december 2007 at 0:34

    Ja, sjukt är det. För att inte tala om att man betalar för reklamkanalerna via Boxer, Viasat eller någon annan ”operatör” – när de borde vara gratis att se på för de är ju reklamFINANSIERADE (?) …


Kommentera

