Haväng

Idrottsgalan 2008

Posted in Allmänt, Media by Jonas on 14 januari 2008

Tidigare har jag mest zappat på teven när det är idrotts- och fotbollsgalor. Inte för att jag är helt ointresserad utan mest för att produktionerna varit fruktansvärt dåliga. Ofta rent pinsam underhållning som tvingat mig att byta kanal stup i kvarten. I år blev jag positivt överraskad. Peter Settman skötte sitt jobb på ett strålande bra sätt. Han balanserade fint med sakliga fakta och kvick humor. Presentatörena var bra överlag och publiken såg ut att trivas. I många andra produktioner av galatyp har de sett ut som om de tagit valium på ett riksdagsmöte. Jag satt som klistrad utan att zappa kanal en enda gång. Tog dock en vända ut i köket och gjorde te när Claes Malmberg gjorde ett mediokert sångnummer. Bra jobbat, SVT! Bra jobbat alla idrottsutövare! Klicka på bilden för att läsa mer i DN.


Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix  (klickbar bild)

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. frk said, on 15 januari 2008 at 0:57

    Jösses, och jag som tillbringat halva kvällen med Snookern från London. Det verkar som om jag missade nåt…. 😦


Kommentera

