Haväng

Debatt

Posted in Media by Jonas on 18 januari 2008

Ett nytt debattprogram startade ikväll och som jag hade vissa förhoppningar om att det skulle bli bra. Men ack vad besviken jag är. Det måste också SVT vara. Det var ett av de sämsta samhällsprogram jag har sett. Stina Dabrowski gjorde en katastrofal insats som programledare. Alla deltagare pratade i mun på varandra och deras inlägg blev rumphuggna och ytliga. Ett riktigt bottennapp var detta, SVT. Tänk om, gör om, gör rätt. Och även om Anette Kullenberg är en kultjournalist i branschen, så ta för guds skull inte in henne i en tv-studio live igen. Hon betedde sig som om hon vore påtänd och även om hon hade vettiga saker att säga så tror jag inte det fanns någon tv-tittare som inte funderade på att stänga av teven när hon satt och skrek i munnen på alla andra. Skandalöst låg nivå på ett debattprogram i SVT är mitt omdöme.


Usch, Stina

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. curlingmormor said, on 18 januari 2008 at 1:07

    Ohhh vad skönt att se att det är fler än jag som har reagerat. Tyckte att det hela var riktigt pinsamt. Brukar följa alla debatt-program som visas på tv och detta var det sämsta jag någonsin har sett. Så antingen tycker jag att svt får lägga ner denna serie eller se sig om efter en annan programledare!!!!!

  2. Anna said, on 18 januari 2008 at 12:36

    Jag funderade inte bara på att stänga av TV:n jag gjorde det faktiskt. Synd för jag hade förhoppningar på ett seriölst debattprogram :(.
    Undrar om det är en del i SVTs plan för att locka tittare. Debattprogram a la Jerry Springer där folks skriker i munnen på varandra. PINSAMT!

  3. Jonas said, on 18 januari 2008 at 12:55

    Jag har förstått, när jag läst dagens bloggar och artiklar om programmet, att de allra flesta tittare är överens. Programmet var inte bra, Stina känns passé och upplägget kändes som taget från 70-talet. Och viktigast av allt; vad kom ut av debatterna? Pinsamt, ja.

  4. Stina Dabrowski « Haväng said, on 19 januari 2008 at 15:38

    […] jag om Debatt ens kommer upp i 400 000 nästa vecka. Jag sågade programmet i en tidigare blogg här och kommer själv ge Debatt en chans till för att se om Stina och Co lärt […]

  5. evamojje said, on 19 januari 2008 at 21:32

    Oj missade detta program helt, verkar som om jag får ta mig en titt på bedrövelsen 😉 nästa gång det visas. För det kommer väl igen ? 😉

  6. Gabrielle said, on 20 januari 2008 at 0:53

    Förstår inte att Stina själv kan vara nöjd med programmet vilket hon tydligen sagt att hon är. Jag tyckte det var förfärligt. Totalt misslyckat. Ingen debatt alls. En s.k. debattledare som inte alls klarar av att hålla ordning, omöjligt att ta till sig vad folk egentligen vill säga när alla kacklar i munnen på varandra. Och varför i all sin dar lämnade Stina så mycket utrymme åt Anette Kullenberg? Obegripligt. Vi stängde av – fick alldeles för mycket skavsår i öronen.


Kommentera

