Haväng

Vårkänslor II

Posted in Allmänt, Mat och dryck by Jonas on 27 januari 2008

Visst var det ett underbart promenadväder ute idag, men den lilla vårkänslan jag hade tidigare försvann när jag kom ut på gatan. Det var lite för kallt för att den rätta känslan skulle infinna sig. Men som sagt, en underbar söndag har det varit och jag fick en skön prommis innan jag gick och handlade mat. Coop sålde färsk kycklingfilé för 68 kronor kg. Jag köpte tre kg och har nu fryst in 14 filéer. Två filéer ska jag köra in i ugnen strax tillsammans med en härlig potatisgratäng med purjolök. Det räcker till en middag ikväll och en lunchlåda till jobbet imorgon. Måste bli bättre på att ta med mat till arbetet. Att äta ute varje dag är både dyrt och enformigt. Vanligtvis brukar det bara bli att man hämtar en kebab eller lite thaimat. Bifogar en färsk bild från igår som jag tog från morsans nya lägenhet. Det utsikten hon har kommer bli ännu bättre i vår när det börjar grönska och när båtarna fyller Riddarfjärden med liv och segel. Lyllo morsan.

p1010001.jpg
Klicka för större bild

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. barbakvinna said, on 27 januari 2008 at 20:35

    den utsikten kommer att vara kanon till våren.. Tänk dig en kaffe på balkongen och sen ljudet från vattnet och båtarna…

  2. Jonas said, on 27 januari 2008 at 20:58

    Jo, du, det har jag tänkt på många gånger sen hon flyttade dit. Det blir nog en hel del fikastunder där i vår och sommar. Detta har nog morsan planerat väl då hon vet att jag älskar havet. Nu är det ju inte havet, men ändå vatten. 😉


Kommentera

