Haväng

Madness

Posted in Media by Jonas on 16 februari 2008

Dagens låtminne. 1980 bodde jag i Kristianstad och var tillsammans med en underbar tjej vid namn Kristina Lundblad. Vi och våra vänner hängde på puben Kung Christian när vi inte pluggade. Det var en härlig tid i Skåne och Tommy stylade min Opel Commodore Hard Top till värsta sortens raggaråk med röd och vit plysch i tak och på instrumenbräda. Men bilen var en pärla. Tills den dagen jag sålde den efter jag flyttat tillbaka till Stockholm. Samma dag blev den stulen och var inblandad i nåt bankrån. Jag såg aldrig bilen igen. Men i Skåneland 1980 diggade vi Tears for fears och Madness och cruisade i Kristianstad City med moderiktiga hattar och hög volym. Den 2 november 1980 for vi till Lund och Olympen. Madness spelade skjortan av oss och det var ruskigt nära att jag blev nedtrampad då jag råkade ramla i det stormande publikhavet. En nära-döden-upplevelse jag inte vill att andra ska få uppleva. Men konserten var grym.

Tagged with: , ,

Kommentera

