Haväng

Halsont

Posted in Hälsa, Media by Jonas on 28 februari 2008

Vaknade i morse med halsont. Har stannat hemma idag för säkerhets skull. Vågar inte gå till jobbet och smitta ned mina kollegor om det skulle vara en halsfluss på gång. Jag har nu mitt på dagen fortfarande ont i halsen och känner mig lite smårisig, men det har i alla fall inte blivit sämre. Men istället för att deppa ihop spelar jag en video för en gammal kär vän som förmodligen mår sämre än vad jag gör då hon nyligen opererat sina ögon. Krya på dig, Maud!

Tagged with: , ,

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. susannejohansson said, on 28 februari 2008 at 15:20

    Rekommenderar en TULO-kur för det halsonda. En tulo (tablettask) tillsammans med en stor whiskey. Krya på dig!

  2. Jonas said, on 28 februari 2008 at 15:56

    Jag har provat GB-kuren många gånger. GB vaniljglass + stor whiskey. Tyvärr har jag funnit vissa bieffekter som att man dagen efter har kvar halsonten + att man är torr i munnen och har huvudvärk. Så jag håller mig till hett Söderte och nyponsoppa. Men det är klart att om du, eller någon annan trevlig person med omvårdnadsegenskaper, kommer förbi med det Berömda Gruset, så ska jag inte vara trulig. Tack, Susanne!

  3. Maud said, on 28 februari 2008 at 18:41

    Tack för omtanken. Hoppas du mår något bättre nu. När man nu ändå är inne på huskurer, pröva detta om du skulle bli magsjuk: 2-3 droppar Vademecum i ett halvt glas vatten. Drick och det slår ut bakterierna direkt. Provat en gång och blev av med eländet relativt snabbt.
    Och som vi säger på Bästkusten:- Ha det gött!

  4. barbakvinna said, on 28 februari 2008 at 19:08

    det verkar som det är riktiga förkylningstider.. både den ena och den andra kompisen faller ner i sängen i hög feber.

    Jag håller mig undan och vägrar hälsa på dom för nu har jag inte tid att bli sjuk.

    Hoppas din kompis kan läsa vad du lagt ut annars så får hon lyssna.

  5. Jonas said, on 28 februari 2008 at 21:50

    Maud; inte lika ont i halsen, men nu lite feber. Och som du vet är en man illa däran när han blir lite förkyld. 😉 Och ditt magsjukerecept ska jag ha minne vid behov. Ha det bäst på Festkusten!

    barbakvinna; vem har tid att vara sjuk, idag missade jag ett viktigt möte på jobbet och en träff med en god vän från Göteborg som tillfälligt är uppe i Sthlm och jobbar. Usch, det suger att vara sjuk. Stay away from us sick people.

  6. susannejohansson said, on 28 februari 2008 at 22:51

    Gammal hederlig husmorskur vid magsjuka: 10 hela vitpepparkorn sväljs med 1/2 glas vatten. Funkar! Likväl som en vitlöksklyfta i örat när det värker…

  7. Jonas said, on 28 februari 2008 at 23:02

    Susanne; vitlöksklyfta i örat… *asg* Många tips har jag fått av vänner och genom Vårdguiden, men ditt tips är nog det mest vetenskapligt beprövade.


Kommentera

