Haväng

Så ska det låta

Posted in Media by Jonas on 29 februari 2008

Jag har alltid varit en stor gillare av ”Så ska det låta”, men sen jag fick veta att artisterna får veta låtarna i förväg, och dessutom har prompters som de kan läsa texterna i, så har jag tappat intresset. Allt är bara fejk, tyvärr, och SVT bluffar tittarna. Vill du veta mer om fusket klicka på bilden.

Och by the way är det tragiskt att höra lärarinnan Marie Lindberg sjunga. Hon har en högst medioker sångröst och bör inte uppmuntras att framträda i tv eller i andra media för att sjunga. Hon må vara folklig och söt, men sjunga är inte hennes främsta merit. 

Tagged with: ,

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 01 mars 2008 at 10:34

    Men va 17?! Jag brukar inte titta på ”Så ska det låta” men det har ju hänt. Och efter detta så blir det ännu mindre.

  2. Helen said, on 01 mars 2008 at 12:20

    Nu saknar jag ”På spåret” ännu mer… 😦

  3. susannejohansson said, on 01 mars 2008 at 14:19

    Roligt att du är på banan igen. Mår bättre I suppose?

  4. Jonas said, on 01 mars 2008 at 17:19

    Jag mår betydligt bättre, men har liiite feber ännu. Den försvinner nog med ett glas vin framför The omoralisk schlagerfestival ikväll. 😉

  5. Maud said, on 01 mars 2008 at 17:58

    Har inte dessa gamla program spelat ut sin roll? Har i alla år älskat dem, Så ska det låta, På spåret, Antikrundan, Doobidoo, you name it. När t.o.m. jag väljer bort dem (ibland) är det högt vatten. Fräcka fredag, kom tillbaka, allt är förlåtet!

  6. Jonas said, on 01 mars 2008 at 18:18

    Maud; instämmer. Alla dessa konceptprogram börjar bli tröttsamma. Själv tittar jag nästan uteslutande på dokumentärer, debatter och nyheter. På spåret har varit ett undantag. Fräcka fredag har jag nog missat.

  7. Så ska det låta, Carola « Haväng said, on 22 mars 2008 at 16:21

    […] på 60-70 talet. Själv ser jag inte längre på programmet efter alla avslöjanden om hur det fuskas under […]

  8. Hogge said, on 23 mars 2008 at 3:53

    Ja, man har ju misstänkt nå’t, ibland är det bara för bra för att vara sant. Men det är egentligen för jävligt att dom bara fuskar på!!! Det finns ju seriösa musiker som inte kan fuska när dom står på scenen, gör dom bort sig där är det kört!!! Men man får väl bara konstatera att det är så mycket fusk i musik och underhållningsbranchen att folk bara slutar köpa skivor och laddar hem från nätet: Jag förstår dom!!!! Vem vill betala pengar till en massa bedragare???

  9. bounty66 said, on 25 mars 2008 at 5:24

    🙂 Jaaa jag skrev om nåt liknande med fusket i så ska du låta…
    Hörde för flera år sen att det tydligen skulle gå till så bakom kulisserna!

    Då känns det ännu mera ofattnart att allas vår Carola blev sååå bortgjord i fredags…

    Ha det gottis!

  10. Kas said, on 05 april 2008 at 16:38

    Ja men det är ju för sjutton sjlvklart! Hur kan någon tro att det är på riktigt, fattar jag inte ens. Hur många låtar har det gjorts de senaste 50 åren, ungfär den tidsrymd musiken innefattar? Hundratusentals? tiotusentals populära låtar på 50 år? På en höft? Alla på runt 3-4 minuters texter. Och på något kostigt sätt så sitter ALLA gäster i programmet och kan ALLA texter till så gott som ALLA låtar, till HELA låtarna! Inte bara refrängen, utan alla verser och alla bryggor. de kan så gott som ALLT. Och sedan sitter folk och blir överaskade att allting är iscensatt. Vakna upp och öppna ögonen, folk.

  11. Scrutinizer said, on 05 april 2008 at 16:52

    Hallå där alla hedersmedlemmar i Einsteinklubben!

    Jag vill inte vara taskig, men det är faktiskt så att jultomten inte finns på riktigt!
    Såja, nu kan ni spendera timmar i att skriva bloggar, debattartiklar, och inlägg på diskussionsforum om hur lurade ni känner er som har firat jul intet ont anande i alla dessa år, och hur ni nu minsann skall bojkotta julen i fortsättningen!!!

    WAKE THE F*** UP!!!!!! ;-/

  12. Jonas said, on 05 april 2008 at 19:20

    Kas och Sceutinizer; jag ”varnade” för programmet för flera år sedan när det var nytt att det luktade iscensatt och fusk lång väg. Att jag bloggade om det nu berodde på en artikel i Aftonbladet. Och tro mig, det finns faktiskt människor där ute som tror på fullt allvar att allt i Så ska det låta sker spontant och live.


Kommentera

