Haväng

Fy vad trött jag är

Posted in Hälsa by Jonas on 03 mars 2008

Jag är överlastad med arbete och det var nära att jag idag reste mig och gick hem. Arbetetshögarna växer mig över huvudet. Det känns som om jag öser en sjunkande båt med fingerborg medan vattnet sprutar in genom tusen hål. Jag går kanske in i väggen nu i några dagar, så förvänta er inga smaskiga blogginlägg. För övrigt hoppas jag att ni tittade på ”Vi som överlevde Rågsved” igår. Mycket sevärd och kan ses på SVT´s hemsida förstås.

Tagged with: ,

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 03 mars 2008 at 20:39

    Fy 17 vet precis vad du går igenom. Skulle behöva en lång paus från allt. Är alltid helt färdig när jag kommer hem på kvällarna. Orkar ingenting och värk i hela kroppen. Skulle behöva den där stora lottovinsten nu så ja kan göra en ”Åke” och sluta jobba och ta hand om mig själv istället *s*
    Hoppas att du tar dig igenom pappershögen med jobb utan att gå in i väggen *L*
    Kram Eva

  2. Jonas said, on 03 mars 2008 at 21:08

    Eva; jag har aldrig tidigare känt mig så stressad. Har tom lhjärtklappning nu när jag tänker på jobbet. Har varit ute och promenerat för att försöka skingra de mest negativa tankarna, men det fungerade inte något vidare. Men det är väl bara att hänga i och hoppas på ljusare tider. Vi får tänka på varandra och önska varandra den där lottovinsten. Problemet är bara att jag inte spelar på hästar eller dobbel. 😉

  3. evamojje said, on 03 mars 2008 at 21:17

    Har samma problem *L* alltså ja spelar inte alls *s* men det ska bli ändring på det 🙂

  4. susannejohansson said, on 04 mars 2008 at 12:13

    Snälla Jonas. Ta hand om dig. Det är inte någon som kommer kunna tacka dig tillräckligt för ditt engagemang om du går in i väggen eller drar på dig en hjärtinfarkt.

    Det finns inget jobb i världen som är värt den egna hälsan. Din kropp ska hålla 50 år till. Minst. Andas långsamt och beta av högarna i din egen takt. Delegera och be om hjälp. Går det inte så är det så. Dela isåfall upp högarna i ”akut” och ”viktigt på sikt”. Be din arbetsgivare tala om vilken hög som ska betas av först.

    På sikt, när du slutar ditt jobb (byter eller går i pension) kommer inte en enda på din arbetsplats komma ihåg din stress och din hjärtklappning i alla fall. Tyvärr. Det är inte värt det. Alltför många i min omgivning har gått in i väggen med långa sjukskrivningar som följd. Dyrt pris – för samtliga inblandade. Det är INTE värt det! Andas, andas och njut av solen och livet!

  5. Jonas said, on 04 mars 2008 at 21:35

    susanne; tack för fin labbebild i mobben! Jag vet allt det du säger, men jag kan inte låtsas som om det regnar. Arbetshögen ligger ju där och pockar på uppmärksamhet. Och jag har pratat med min chef och han är väl införstådd i situationen och har sagt vad som ska prioriteras, men det hjälper liksom inte. Arbetet försvinner inte av sig självt. Vi väntar på flera nyanställningar som ska börja hos oss om nån dryg månad, men vi skulle behövt sex personal imorgon och ännu hellre för flera veckor sedan. Men jag lovar att försöka andas lugnt. I eftermiddags när jag stod på tågstationen i Norrköping sträckte jag ansiktet mot solen och drog några djupa andetag. Sen var det störtdykning in i den myllrande myrstacken när tåget landade på Centralen i rusningstrafik. 😉

  6. Annemi-Njutånger said, on 05 mars 2008 at 13:24

    Usch varför måste det vara så här – en del jobbar ihjäl sig, får hjärtinfarkt och mår dåligt o otillräcklig. Jag känner igen det! En del mår dåligt av att INTE ha jobb! Jag känner verkligen att jag numera är priviligerad. Har just tagit en lång sköön promenad i snö och sol med stavar när alla andra jäktat till sina jobb!! Nästa vecka åker jag till Göteborg och bara umgås med mina barnbarn!! Du får ta en tur dit Jonas!!

  7. susannejohansson said, on 05 mars 2008 at 16:16

    Vassego – tänkte du skulle ha en dregelfri bild oxå 😀

    Skönt att du är uppmärksam, att bossen är med på banan och att lösning är på väg. Behöver du spy innan dess kan jag hålla i hinken om du håller med klänypa.

  8. Jonas said, on 05 mars 2008 at 18:25

    Annemi; ja, det är märkligt att inte fler kan få jobb för att avlasta de som har mer arbete än vad som är nyttigt. Varför ska man pressa människor till det yttersta bara för att man kan? För att sen kanske tvingas stå för rehabkostnader samtidigt som man kanske måste anställa ny personal som tar lång tid att lära upp. Jag är så avis på dig Annemi som får andas frsik luft i Njutånger och som ska till Gbg snart. Själv lär jag inte få ledigt på ett bra tag med den arbetsbelastning som vi har. Jag siktar dock på en himla skön semester i juli. 🙂

  9. evamojje said, on 07 mars 2008 at 0:14

    hoppas att du inte drunknat under pappershögen *L*
    Själv är jag hemma med maginfluensa 😦
    Hoppas allt e ok.
    Kram Eva

  10. Puppet said, on 07 mars 2008 at 11:05

    Men…för i helvete…sluta lipa…gnällblogg…du är vuxnare än så

  11. Jonas said, on 07 mars 2008 at 17:43

    Puppet; prova. Det är skönt att spy galla offentligt. Och nästan lika moget som att vara 30+ och headbanga på en heavymethalkonsert… 😉


Kommentera

