Haväng

Patti Smith

Posted in Media by Jonas on 14 mars 2008

Dagens låtminne. 1978 var jag kär i Marie, min dåvarande flickvän och stora ungdomskärlek. Men hemma hos Mats, en av mina bästa vänner, spelade hans äldre bror en låt som gick rätt in i min själ. Jag blev hastigt förälskad i kvinnan som sjöng. Det var Patti Smith som sjöng Because the Night och som Bruce Springsteen skrivit. Jag kunde lyssna på låten om och om och än idag går den rakt in i hjärtat. Hon kändes äkta då och känns lika äkta idag. Hon är raka motsatsen till ytliga och formade idolartister som trallar runt i schlagercirkusen. Patti är punkdrottningen som aldrig vikt ned sig.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lilla Blå said, on 19 mars 2008 at 23:38

    Patti rules!

  2. Jonas said, on 20 mars 2008 at 23:55

    Visst är Patti bra! 🙂

  3. Marianne said, on 04 april 2008 at 21:46

    Exakt!


Kommentera

