Haväng

Sol och vår

Posted in Allmänt, Mat och dryck by Jonas on 24 april 2008

Ännu en underbar vårdag i Stockholm. Just nu, 17.30, är det 17 grader varmt ute, klarblå himmel och vindstilla. Promenaden hem var underbar och överallt sitter folk på uteserveringarna och njuter med en öl eller ett glas vin. Kvällar som denna ska avnjutas med en skummande ölkrona på ett utehak, men jag passar. Jag måste välja mina tillfällen med omsorg då jag satsar stenhårt på badsäsongen 2009. En hel del kg ska bort och då får man snällt gå förbi de där kalla immiga ölglasen med skumkrona och kolsyrad lager. Men det är gott med vatten också. 😦

Tagged with: , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. bounty66 said, on 24 april 2008 at 17:22

    Bor du inne i stan och har promenadavstånd till allt så kan jag förstå att det är lätt att slinka in å ta en bira på alla vattenhål.. 😉

    Jaaa absolut att man skulle vilja lägga ner lite mera pengar på färskt kött hos the butcher utan tillsatser o skit än att ha det som nu – när vi knappt ens vet vad alla E-nummer å tillsatser betyder…

    Ha det fortsatt gottis i solen!

  2. Frk F said, on 25 april 2008 at 10:04

    Nähä…nu tänker du fel. Lite mage är bara gosigt.

  3. Jonas said, on 25 april 2008 at 16:27

    ”Lite” mage, ja kanske. Men jag har tyvärr samlat på mig mer än en ”liten mage”. 😦


Kommentera

