Haväng

Detox, Atkins, GI

Posted in Hälsa, Mat och dryck by Jonas on 25 april 2008

Ständigt dessa artiklar om bantningstips. Nu detoxmetoden. Hallå, det enda vettiga som fungerar och som håller på sikt är att äta normalt med kalorier,enligt tallriksmodellen, och röra på sig. Vanliga sunda människor ser inte ut som fläskberg eller är taniga som skelett. Sunt tänk är allt som krävs. Tyvärr har jag inte fattat det förrän nu, men å andra sidan har jag gått ned sex kg på fyra veckor bara genom att skippa cola och godis och genom att gå av en hållplats tidigare. Stekt falukorv med pommes finns inte heller på middagslistan. 🙂

 

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk F said, on 25 april 2008 at 21:41

    Håller med du! Sunt förnuft kommer man längst med. I allmänhet vill ju folk gärna tro att det finns genvägar till allt här i livet: mirakelmedel mot övervikt, åldrande och bristande sexualitet är de eviga storsäljarna. Både för tidningar och industri.

    Låter som du fått en bra start på viktnedgången. Keep up the good work!

  2. Jonas said, on 25 april 2008 at 21:48

    Det finns inga järnvägar till framgång! 😉

  3. Frk F said, on 25 april 2008 at 21:58

    Nä, det är bättre att ta trappan.

  4. evamojje said, on 26 april 2008 at 17:34

    6 kg duktigt jobbat Jonas 😉
    Jag har precis börjat att gå till jobbet hoppas på bra resultat jag med och du har rätt tallriksmetoden och mindre portioner men oftare mellanmål. Tänk logiskt helt enkelt 😉
    Konstigt att man inte e bättre på att följa dessa enkla regler *s*

  5. Jonas said, on 26 april 2008 at 17:47

    Tack Eva! Jag känner mig väldigt motiverad och det känns faktiskt inte som en ansträngning att ändra livsföring. Kan inte förstå hur jag kunnat tillåta mig att bli överviktig. Helt crazy. Har faktiskt inte sett mig som särskilt tjock utan mer som mullig. Men nu, utan skygglappar, ser jag monstret som jag byggt upp under de senaste tio åren. Men om jag fortsätter äta vettigt så når jag mitt mål på 90 kg lagom till jul. Skulle kunna göra det på halva tiden, men tror på att skynda långsamt och lära mig att äta sunt för att inte gå upp allt igen när jag nått målet.

  6. evamojje said, on 26 april 2008 at 21:01

    Jag håller tummarna för bådas våra karaktärer må dom förbli starkare för var dag som går 😉

  7. bounty66 said, on 27 april 2008 at 12:25

    😉 Såå sant!

    Jag har påbörjat ett inlägg om detta jag oxå, men är inte färdig ännu….

    Du är jätteduktig!!! Intressant att läsa om hur alla gör för att loosa sina överflödkg!

    Ang parfym mm, jag duschar hellre tre ggr per dag än ingen alls…. sååå att jag är tokig i parfym har inget att dölja andra odörer – även om jag vet att det ju finns folk som gör på det viset oxå… 😉 eller pjaaa jag är ju rökare – än så längen… ;(


Kommentera

